Astra H1.8 140KM lpg-błędy silnika/napędu, awaria wiatraka
Napisane: 24 sie 2016, o 12:54
Witam.
Na początku chciałbym zaznaczyć, że samochód w którego sprawie się zwracam nie jest mój toteż nie posiadam wszystkich informacji dotyczących eksploatacji itp.
Początek problemów sięga wymiany sprzęgła, które jak się później okazało nie pasowało do danego modelu. Samochód bardzo wkręcał się na obroty a po pewnym czasie sprzęgło całkowicie się starło. Pech chciał ze stało się to na wyjeździe bardzo daleko od domu toteż sytuacja zmusiła do natychmiastowej wymiany w pierwszym lepszym warsztacie. Tutaj należy dodać, że parę dni przed tym jak sprzęgło padło zapaliła się kontrolka oleju, który od razu został uzupełniony. Wracając jednak do tematu mechanik wymienił sprzęgło, które pracuje już raczej normalnie jednak od tamtej pory pojawił się problem. Zapaliła się kontrolka silnika a w trybie kontrolnym pokazują się błędy: ECN013604, ECN014104 i ECN001463. Mechanik stwierdził, że za błędy odpowiada poluzowany czujnik pogrzebał przy samochodzie skasował błędy i koniec historii. W drodze powrotnej jednak błędy pojawił się znowu. Dodatkowym problemem, któy pojawił się wraz z błędami jest szalejący wiatrak, który nawet przy chlodnym jeszcze silniku potrafi co kilka sekund załączać się mocno na kolejne parę sekund i tak w kółko. Po przejrzeniu sporej porcji internetowych wpisów moje podejrzenie padło na rozregulowany rozrząd lub coś w silniku o czym teraz nie jestem w stanie szerzej nic napisać oprócz tego, że reguluje to pracę wałków rozrządu. Tutaj kieruje się z prośbą o pomoc w zdiagnozowaniu problemu, gdyż mechanikom na słowo zaufać będzie ciężko. Gdyby potrzebne były jakieś inne informacje dotyczące samochodu lub całej historii o których zapomniałem to postaram się je zaktualizować.
Na początku chciałbym zaznaczyć, że samochód w którego sprawie się zwracam nie jest mój toteż nie posiadam wszystkich informacji dotyczących eksploatacji itp.
Początek problemów sięga wymiany sprzęgła, które jak się później okazało nie pasowało do danego modelu. Samochód bardzo wkręcał się na obroty a po pewnym czasie sprzęgło całkowicie się starło. Pech chciał ze stało się to na wyjeździe bardzo daleko od domu toteż sytuacja zmusiła do natychmiastowej wymiany w pierwszym lepszym warsztacie. Tutaj należy dodać, że parę dni przed tym jak sprzęgło padło zapaliła się kontrolka oleju, który od razu został uzupełniony. Wracając jednak do tematu mechanik wymienił sprzęgło, które pracuje już raczej normalnie jednak od tamtej pory pojawił się problem. Zapaliła się kontrolka silnika a w trybie kontrolnym pokazują się błędy: ECN013604, ECN014104 i ECN001463. Mechanik stwierdził, że za błędy odpowiada poluzowany czujnik pogrzebał przy samochodzie skasował błędy i koniec historii. W drodze powrotnej jednak błędy pojawił się znowu. Dodatkowym problemem, któy pojawił się wraz z błędami jest szalejący wiatrak, który nawet przy chlodnym jeszcze silniku potrafi co kilka sekund załączać się mocno na kolejne parę sekund i tak w kółko. Po przejrzeniu sporej porcji internetowych wpisów moje podejrzenie padło na rozregulowany rozrząd lub coś w silniku o czym teraz nie jestem w stanie szerzej nic napisać oprócz tego, że reguluje to pracę wałków rozrządu. Tutaj kieruje się z prośbą o pomoc w zdiagnozowaniu problemu, gdyż mechanikom na słowo zaufać będzie ciężko. Gdyby potrzebne były jakieś inne informacje dotyczące samochodu lub całej historii o których zapomniałem to postaram się je zaktualizować.