Strona 1 z 7

Pytania pozostawione bez odpowiedzi- w trakcie segregacji...

PostNapisane: 18 paź 2014, o 21:02
przez mdeska
Witam. Dziś podczas jazdy zapaliła mi sę kontrolka niskiego poziomu oleju. Po zatrzymaniu się i zgaszeniu silnika sprawdziłem olej i jest ok. Ale zapaliła mi się kontrolka układu elektronicznego samochód z kluczykiem. Gaśnie dopiero po odpaleniu silnika. Co to może być. Metodą gaz hamulec daje błąd 161450.

P0130 - Astra H GTC z LPG

PostNapisane: 2 lis 2014, o 13:18
przez Collery
Ostatnio podczas awarii czujnika oleju (pęknięcie i wyciek) zapaliła się ikona Check Engine - błąd P0130 - potwierdzony oprogramowaniem.

Sonda została sprawdzona, wyczyszczona, parametry sondy nie wykazały uszkodzenia sondy.

Błąd był kilkakrotnie razy kasowany, pojawia się ponownie po przejechaniu około 100-200 km. Zazwyczaj po jakimś szybszym podjeździe pod górę.

Samochód to Astra GTC 1.4 z LPG - instalacja gazowa była sprawdzana i regulowana - błąd nadal się pojawił.

Ktoś miał podobny problem lub wie co może przyczyną?

Astra 1.6 twinport EGR adaptracja

PostNapisane: 15 lis 2014, o 09:09
przez admas19871987
Witam czy po wymianie EGR trzeba go adaptować?

Spadek mocy i brak reakcji na pedał gazu

PostNapisane: 2 gru 2014, o 10:10
przez SGJ1
Wczoraj o godz 20 ruszyłem z parkingu, po przejachaniu około 6km zatrzymałem się na skrzyżowaniu. Ruszając z pod świateł Astra straciła moc, samochód rozpędziłem do zawrotnej prędkości około 40km, im dalej jechałem prędkość spadała mimo dodawania gazu - tak przejechalem ostatni kilometr, w końcu dotarłem na miejsce.
Po około 10 minutach (czekałem na córkę) odpaliłem i ruszyłem, samochód całą drogę około 8km pokonał normalnie bez spadku mocy.

Przebieg usterki wygląda podobnie do opisu http://astra-3.pl/faults.php?id=1 z tą różnicą że u mnie nie zapaliła się żadna kontolka.
Po pracy sprawdzę błędy metodą nożną "gaz - hamulec"


EDIT: 18:49
Sprawdziłem, brak błędów wynik - ECN 000000. Zatem czym był spowodawany spadek mocy, jak myślicie co robić?

2.0t z20lel PRZEPUSTNICA - czyszczenie problem

PostNapisane: 27 gru 2014, o 14:40
przez fafarider91
122099671_1_644x461_opel-astra-2-g-20t-bertone-przepustnica-z20let-wielun.jpg
122099671_1_644x461_opel-astra-2-g-20t-bertone-przepustnica-z20let-wielun.jpg (74.01 KiB) Przeglądane 13638 razy
Witam

Mam w mojej astrze pewien problem-falujace obroty (auto mi nie gasnie nie jest zamulone itd ale ciezej troche na rozgrzanym silniku odpala,nie wyskakuje check engine),po zbadaniu auta kompem nie wyskoczyl zaden blad- świece sa ok filtry turbo itd,moja diagnoza zabrudzony silniczek krokowy od przepustnicy , problem w tym ze po dostaniu sie do przepustnicy nie wiem jak zdjac ta oslone ktora trzyma sie na blaszkach i chyba trzeba wyjac przepustnice z silnika zeby to rozebrac? zaznaczone na czerwono - nie ruszalem tego - wole popytac : czy po wyjeciu przepustnicy trzeba ja jakos skalibrowac w serwisie ? jak ja wyjac zeby mi sie paliwo nie lało po silniku i plyn chlodniczy czy za duzo nie ucieknie?? czym to umyc ? jakas benzyna ekstrakcyjna ? dodam ze auto ma nalatane 180 tys , przepustnica jest dosyc brudna tj na tym zdjeciu:
Pozdrawiam Tomek

Jaki akumulator???

PostNapisane: 5 maja 2015, o 15:21
przez pp_88
Witam,

potrzebuje kupić akumulator do Opla astry III 1,6 benzyna plus gaz. Jaki powinien być oryginalnie akumulator w tym samochodzie? Obecnie mam 55ah ale nie jestem pewien czy taki ma być czy słabszy czy mocniejszy.
Proszę o pomoc.

Pozdrawiam i z góry dziękuję za odpowiedź

Wymiana oleju

PostNapisane: 5 maja 2015, o 15:34
przez ochentm
Cześć, muszę wymienić olej i filtr w silniku 1.6 benzyna 105km.
Problem polega na tym że nie mam kanału i ciężki jest dostęp od dołu, a koło filtra schodzi rurka od bagnetu.
Od góry nie ma zbytnio jak chwycić.
Nie mam również klucza do filtra.

Czy dobrym rozwiązaniem jest odkręcenie pokrywy kolektora wydechowego? Wtedy wtyczkę od sondy odłączę i pokrywę wyjmę jednak nad tą osłoną jest taki plastikowy element wzdłuż pokrywy mocowany na 2 śruby, nie mam pewności czy odkręcając je, nie wykręcę czegoś w środku silnika?


Kolejne pytanie o pasek, czy należy również napinacz wymieniać?
Coś tam piszczy tylko dokładnie nie mam pewności co.

ciśnienie oleju i paliwa

PostNapisane: 6 maja 2015, o 17:26
przez taraskor
napiszcie proszę jakie powinno być ciśnienie oleju i paliwa w silniku z20ler.

Dziwny dzwięk z silnika

PostNapisane: 11 maja 2015, o 16:04
przez tomgal
Witam od kilku tygodni silnik w mojej astrze (2004, 1.6 105KM) zaczął głośniej pracować. Wyląda to mniej więcej tak: https://www.youtube.com/watch?v=KVurWak6BYQ . Dodatkowo znalazłem też filmik naprawy tutaj: https://www.youtube.com/watch?v=vj96BtmHOyE

Miał ktoś podobny problem ze swoim samochodem .Chodzi o to że sam aktualnie nie mam możliwości tego zrobić a nie chce żeby mi jakiś mechanik pół silnika rozbierał itp. Ewentualnie jak ktoś jest z okolic KRK to czy może polecić kogoś sprawdzonego ?

Dzięki !

Astra H 1.8 Problem prośba o porade

PostNapisane: 4 cze 2015, o 15:05
przez JTG1989
Witam wszystkich forumowiczów :)
Jestem posiadaczem Angielskiego opla (mieszkam w UK) dokładnie Vauxhall Astra mk5(H) 1.8(125) Sri+ 3d 2005 czyli i mam problem.
Po pierwsze:
Zaraz przy zakupie zrobiłem serwis olejowy Mechanik mi wlał olej platinium quantum 5w 40 fully syntetic 4.5 litra wymieniałem uszczelke pod deklem.Po przejechaniu ok 800 mil musiałem dolewac olej bo zapaliła sie zółta kontrolka od oleju dolałem ok 700 ml. teraz zrobiłem ok 150 mil od ostatniej dolewki ok tydz temu i ubyła mi kreska. Dodam że silnik chodzi dynamicznie spalanie w normie nie czuje by olej przepalało w miescu gdzie jest rozrząd jest troche osmolony od oleju i troche przy misce olejowej nie am oleju w zbiorniczku z płynem chłodniczym również płynu nie ubywa. Martwie sie ze to coś powarznego! dopiero co kupiłem to auto i zrobiłem nim ok 1200 mil. Martwi mnie konsumpcja oleju podobno norma to 1l/1000km.
Auto ma przejechane 107000 mil.

Po drugie:
Co ok 7 odpalenie na zimnym silniku wariują obroty tak jak by sie dostrajał silnik i troszke strzelanie słychać tak jak by z wydechu (nie jestem pewien) obroty najpierw idą na 1500 potem spada do 800-500 jak by miał zgasnąć poczym wybija do 2000 i tak faluje przez ok 15 sek poczym normuje się.
Co to może być?
Z góry zakładam że kupiłem trefne auto i przygotowuje sie na najgorsze typu szczelka pod głowcą lub remont silnika?
Proszę o pomoc z góry dziękuje.Przepraszam za ortografie obczyzna robi swoję:)