Strona 1 z 1

Spadek obrotów zaraz po rozruchu z16xep.

PostNapisane: 29 cze 2016, o 17:21
przez mariusz7897
Witam,

mam od jakiegoś czasu problem z moją Astrą H z motorem Z16XEP. Na zimnym silniku problem nie występuje, natomiast podczas uruchamiana gorącego silnika obroty spadają z 1000rpm do około 400-300rpm, potem się podnoszą do prawidłowej wartości i silnik pracuje normalnie. Trwa to 2-3 sek i powoduje silnie wibracje silnika.

Brak błędów, samochód nie pracuje w trybie awaryjnym, nie odczułem spadku mocy.

Re: Spadek obrotów zaraz po rozruchu z16xep.

PostNapisane: 30 cze 2016, o 20:56
przez mariusz7897

Re: Spadek obrotów zaraz po rozruchu z16xep.

PostNapisane: 8 lip 2016, o 06:20
przez mariusz7897
Nie znalazłem jeszcze przyczyny usterki. Moje typy:

Układ zapłonowy: świece, cewka
Układ paliwowy: pompa paliwa, zapowietrzanie się układu
Czujniki: położenia wału korbowego, wałka rozrządu.

Sprawdziłem: luzy zaworowe, pokrywę zaworów, przeczyściłem i częściowo zaślepiłem EGR, wyczyściłem przepustnicę i dolot, zregenerowałem rozrusznik.

Jak myślicie od czego zacząć wymianę?

Re: Spadek obrotów zaraz po rozruchu z16xep.

PostNapisane: 25 lip 2016, o 05:46
przez mariusz7897
Wymieniem czujnik położenia walu oraz czujnik temperatury, brak efektów.

Re: Spadek obrotów zaraz po rozruchu z16xep.

PostNapisane: 8 sie 2016, o 16:06
przez mariusz7897
Dalej szukam rozwiązania,

dzisiaj rozgrzałem silnik do temperatury roboczej, zdemontowałem pasek wieloklinowy i uruchomiłem silnik. Miało to na celu sprawdzenie czy na gorącym silniku nie zacina się któreś z kół pasowych i czy alternator zaraz po uruchomieniu nie obciąża silnika.

Nie przyniosło to żadnego efektu.

Re: Spadek obrotów zaraz po rozruchu z16xep.

PostNapisane: 15 lis 2016, o 21:44
przez mariusz7897
Odświeżę stój wątek. Nadal walczę :( Wyeliminowałem:

* akumulator, najpierw go naładowałem, potem podłączyłem drugi akumulator kablami rozruchowymi.
* czujnik położenia wałka rozrządu wraz z wiązką czujnika. Sprawdzałem oscyloskopem, przebieg prostokątny, napięcia 0V albo 5V.

W planach reset ECU Opcomem. Brakuje mi już pomysłów.