Strona 1 z 1

Z16XEP - czyszczenie kolektora dolotowego

PostNapisane: 14 maja 2016, o 17:06
przez lukpio3
Witajcie,
W przyszłym tygodniu zabieram się w swojej astrze za czyszczenie zaworu EGR i przepustnicy. Samochód ma przejechane 180kkm (przebieg oryginalny ponieważ mam go od nowości, chyba że w salonie kręcili :) ) i ta czynność nie była wykonywana jeszcze nigdy a od pewnego czasu zauważyłem że samochodem lekko szarpie przy ruszaniu, oraz dodawaniu i odpuszczaniu gazu a poduszki pod silnikiem są całe. Zresztą nawet jak to nie to, to czyszczenie nie zaszkodzi. Jak już będę miał zdemontowaną przepustnicą to pomyślałem żeby może dodatkowo wykręcić kolektor dolotowy i jego też oczyścić. No i tu mam problem ponieważ oglądam różne manuale jak to należy robić i na każdym jest inaczej. To znaczy, jedno rozbierają ten dolot (składa się on jakby z dwóch elementów) i jedni składają go później na silikon czerwony a drudzy po prostu skręcają. I już zgłupiałem bo nie wiem jaka jest prawidłowa procedura czyszczenia dolotu a naszych silnikach. Czy ktoś z Was wykonywał tą czynność mógłby się podzielić?
Pozdrawiam.

Re: Z16XEP - czyszczenie kolektora dolotowego

PostNapisane: 16 maja 2016, o 16:10
przez mariusz7897
Witaj, obie procedury są OK jeżeli zależy ci tylko na wyczyszczeniu dolotu. Czerwony silikon ma za zadanie dodatkowo wyeliminować dźwięk "klekotania".

Re: Z16XEP - czyszczenie kolektora dolotowego

PostNapisane: 18 cze 2017, o 20:44
przez asterekf
puszka jak nie dzwoni" wyjmij całą (uwaga od spodu śruba na wsporniku), następnie odkręcamy listwę z kanałami egr ( czyścimy nagar). Dużo odkręcania, odłączania kabli, wtyczek. Mi zeszło ok 5 godz. kanały były zabetonowane nagarem.

Re: Z16XEP - czyszczenie kolektora dolotowego

PostNapisane: 19 cze 2017, o 18:09
przez marcinastra
też chce to zrobić, tylko nie mogę znaleźć momentów dokręcania śrub. Jakie powinny być dla kolektora ssącego, przepustnicy?

dodatkowo jak ktoś wie to zapytam o momenty dla termostatu i pokrywy skrzyni biegów na dole (F17)?