Strona 1 z 1

Szarpanie, utrata mocy - POMOCY

PostNapisane: 21 mar 2016, o 12:32
przez Robert M
Witam
Posiadam Opla Astrę 1.6i + LPG kombi. Postaram się opisać mój problem.
Pewnego dnia samochód zaczął tracić moc, tak jakby chciał się rozpędzić ale nie mógł, można było odczuć jak by coś go blokowało i nie mógł załapać.
Wyczytałem na tym forum że może to świece i przewody wysokiego napięcia do wymiany - ale nie. Później doczytałem się, że może coś z instalacją gazową - al;e również nie.
Pojechałem do mojego sprawdzonego mechanika on stwierdził problem i wycenił naprawę na 3500pln.
Teraz zaczyna się mój problem !!! Nie znam się na mechanice samochodowej więc nie do końca potrafię powtórzyć to co on mi powiedział ale postaram się to opisać i proszę o pomoc.
Chodzi o jakieś 2-koła zębate przy pasku rozrządu ( podobno nie ma do tego zamienników a oryginał kosztuje jeden około 700.00pln ) do tego jakieś dwa czujniki i przy tym trzeba też zrobić wymianę paska rozrządu. Części wycenił na około 2700 + robocizna = 3500
Proszę o pomoc kogoś kto zna temat lub spotkał się z czymś takim lub chociaż pomoże mi prawidłowo określić moja usterkę.

Pozdrawiam

Re: Szarpanie, utrata mocy - POMOCY

PostNapisane: 21 mar 2016, o 13:33
przez MISIEK13111981
Ale jakie koła, zmiennych faz rozrządu? Twój silnik ich nie posiada, Z16XER ma zmienne fazy rozrządu.

Re: Szarpanie, utrata mocy - POMOCY

PostNapisane: 21 mar 2016, o 13:39
przez Robert M
No właśnie ja do końca nie wiem jakie koła nie potrafię tego fachowo powtórzyć.
Wiem tylko, że są dwa i przy nich są czujniki czy zawory również dwa do wymiany.
Dodam jeszcze dwie rzeczy o jakich mówił mi mechanik.
1- Te koła pracują w jakichś zakresach i można je regenerować ale teraz już wychodzą poza zakres swojej pracy i nie da się ich już zregenerować.
2- Podczas pracy silnika, szczególnie gdy dodamy gazu i silnik schodzi z obrotów to wtedy słychać metaliczny dźwięk, jakby metal obijał się o metal.
Mechanik mówił, że to właśnie te koła są poza zakresem swej pracy i tak biją.