Strona 1 z 1

Opel Astra H GTC 1.8 - Check engine

PostNapisane: 10 lut 2016, o 21:35
przez bogusz88
Witam wszystkich,

Proszę o poradę w sprawie pojawiającej się ikony samochodu z kluczem (check engine) - przy zapalonym zapłonie nie znika, po odpaleniu silnika od razu ikona znika. Dodam, że bardzo rzadko ale jednak (dwa razy) zdarzyło mi się po przekręceniu kluczyka kręcenie zapłonu i samochód nie odpalił. Samochód jeździ normalnie - nie zauważyłem różnicy. Po sprawdzeniu metodą gaz-hamulec pojawiają się dwa błędy : ECN 007506 i ECN 001463, próbowałem to rozszyfrować ale opis błędu niewiele mi mówi - brak wiedzy w tym zakresie. Pytanie : czy ktoś wie co to może oznaczać/czy to coś poważnego? Jakie mogą być koszta naprawy i czy pierwszy lepszy mechanik sobie z tym poradzi czy jednak moglibyście kogoś polecić z okolic Katowic? Z góry dziękuje.

Re: Opel Astra H GTC 1.8 - Check engine

PostNapisane: 12 lut 2016, o 03:21
przez umek19
samochód z kluczem czy check engine czyli silnik na żółto?

układ elektroniczny silnika
"check engine" kilka sekund i gaśnie - OK
świeci cały czas (INSP 4) - woda w filtrze paliwa (diesel)
miga - usterka immobilizera świeci się - usterka silnika, osprzętu lub skrzyni biegów
układ kontroli emisji spalin świeci się - OK gaśnie kilka sekund po starcie - OK
świeci się cały czas - usterka układu kontroli emisji spalin
miga - usterka grożąca uszkodzeniem katalizatora

zobacz na drugim kluczyku moim zdaniem wina imobilajzera

Re: Opel Astra H GTC 1.8 - Check engine

PostNapisane: 12 lut 2016, o 09:02
przez bogusz88
Dzięki za odpowiedź. Sprawdzałem na drugim kluczyku i niestety to samo - kontrolka nie gaśnie przy włączonym zapłonie.

Według tej strony: http://astra-3.pl/porada-astra-h-kontrolki#up to znaczy check engine (pierwsza ikona - samochód z kluczem). Przy włączonym zapłonie pali się jeszcze kontrolka druga i czwarta no ale z opisu wynika, że to normalne. Natomiast po uruchomieniu silnika wszystkie gasną i nie zapalają się w żadnym momencie.

Mam silnik benzynowy więc woda w filtrze paliwa odpada - przynajmniej tak wynika z opisu.

Re: Opel Astra H GTC 1.8 - Check engine

PostNapisane: 12 lut 2016, o 09:49
przez umek19
jasne, w kazdym samochodzie check engine to żółta kontrolka z silnikiem ale w oplu musi być inaczej,

świeci się - usterka silnika, osprzętu

skasuj błędy i zobacz co wróci?

Re: Opel Astra H GTC 1.8 - Check engine

PostNapisane: 12 lut 2016, o 10:00
przez bogusz88
hehe racja, też byłem zdziwiony ;)

"świeci się - usterka silnika, osprzętu" - powtarzam, mnie się nie świeci to podczas uruchomionego silnika :) tak czy siak... dam znać co wyjdzie po podpięciu komputera i skasowaniu błędów.

Re: Opel Astra H GTC 1.8 - Check engine

PostNapisane: 13 lut 2016, o 08:13
przez bogusz88
po skasowaniu błędu problem zniknął. Prawdopodobnie po wymianie uszczelki pod głowica nie został skasowany błąd.

Re: Opel Astra H GTC 1.8 - Check engine

PostNapisane: 15 lut 2016, o 14:49
przez bogusz88
Niestety odwołuje... ikona pojawiła się znowu następnego dnia :/

Nie jestem pewien na 100% ale to był ten pierwszy błąd:

P0075 Intake Manifold Solenoid Valve 1 Circuit High Voltage B-021 Silnik / napęd
P0075 Intake Manifold Solenoid Valve 1 Circuit Low Voltage B-021 Silnik / napęd

Jest mi ktoś w stanie powiedzieć z czym się to wiąże i o co w tym dokładnie chodzi? Z góry dzięki.

Re: Opel Astra H GTC 1.8 - Check engine

PostNapisane: 15 lut 2016, o 18:29
przez umek19
masz bład P0075 Obwód cewki elektromagnetycznej sterującej zaworem dolotowym (blok cylindrów nr 1) - wadliwe działanie , tu nie chodzi o cewke swiecy a o zawor zmiennej fazy rozrzadu, sa 2 wyjscia albo masz padniety zawór moze byc zatkanie sitko, nie podłaczony lub uszkodzone kable wtyczka itp - małe szanse ale są, albo podła kolo zmiennych faz rozrządu lub/albo w wyniku , że ktoś źle poskladał rozrząd. Nie robiłem tego w oplu ale w innych samochodach trzeba mieć specjalne blokady do kola ZFR żeby to poskładać i dziaałało choć fachowcy twierdzą, że nie trzeba tylko wtedy tak sie dzieje , Znam ludzi co nowe koła ZFR zniszczyli przez mechanika po paru tyś km, a jak byś to zobaczył to wygląda to dziwnie bo kolo nie ma żadnych blokad ani klinkow itp a działa takie czary mary. Poszukaj a sie dowiesz o kole zmienyych faz rozrzadu, wystepuja w wielu samochodach tylko mechanicy sa nie reformowalni.

Zaraz usłysze głosy krytyki od "fachowców"

poczytaj tu bo i tak nikt nie pomoże
http://www.obd-codes.com/p0075

Re: Opel Astra H GTC 1.8 - Check engine

PostNapisane: 16 lut 2016, o 11:43
przez bogusz88
dzięki za odpowiedź Umek! Dam znać jak uda mi się to ogarnąć

Re: Opel Astra H GTC 1.8 - Check engine

PostNapisane: 7 wrz 2018, o 07:07
przez olaklys
hej, wiem, że temat sprzed dwóch i pół roku, ale sprobuje.

Możesz zdradzić co to był za problem? Borykam się właśnie z tym samym, a samochód 90km temu wyjechał od mechanika po wymianie uszczelki pod głowicą i pompy olejowej..