Strona 1 z 2

Klapy twinport z16xep

PostNapisane: 13 sty 2016, o 13:16
przez adrian131994
Witam, mianowicie proszę o pomoc w następującej sprawie, mam problem z klapami twinportu w mojej astrze , silnik 1.6 z16xep, problem polega na tym iż wywala błąd P1113-01 czyli za duże napięcie na porcie deaktywacyjnym klap, :? coś w tym stylu, wyczytałem że można to wyelminować za pomocą małego rezystora, który trzeba dolutować do przewodu czujnika klap, ale u mnie na op-com pokazuje wartości 0,3 - 4,9, wywnioskowałem więc że te wartości są ciut duże skoro błąd dotyczy zbyt wysokiego napięcia pytanie tylko jaki rezystor i gdzie dolutować i czy wgl to pomoże? Jeśli macie jakieś inne pomysły też poproszę. Liczę na pomoc i z góry dzięki :)

Re: Klapy twinport z16xep

PostNapisane: 14 sty 2016, o 20:06
przez adrian131994
Problem rozwiązany inną metodą niż lutowanie oporników czy cos w tym stylu.
Znalazłem stronkę na której jest opisany inny sposób po prostu trzeba wykręcić jedną śrubkę od cięgiełka które pociąga klapy twinportu i ruszyć nim albo w strone kolektora albo odwrotnie w zależności czy napięcie jest za wysokie czy za niskie. ja miałem za wysokie więc zostawiłem go na jednej śrubce tej od dołu przez co ruszył sie on trochę w stronę kolektorai tak gozostawiłem i dociągnąłem jedną śrubką i napięcie opadło na potencjometrze zero błędów z twinportem. Link do stronki: http://pakhomov-school.com/knowledge-ba ... error.html

Re: Klapy twinport z16xep

PostNapisane: 4 mar 2016, o 19:57
przez Tomass
czy ktoś stosował tą metodę przy za niskim napięciu? Nie wiem czy lutować opornik,sztukować czujnik położenia przepustnicy ze starszej astry czy spróbować tego sposobu. Adrian możesz podać dokładniejszy opis? Czy po regulacji tego cięgiełka dokręcać śruby?

Re: Klapy twinport z16xep

PostNapisane: 5 mar 2016, o 11:34
przez adrian131994
Przy niskim napięciu trzeba ceigielko odsunąć w stronę filtra powietrza.
U mnie przesuwalem w stronę silnika, tak jak pisałem jedną śrubę wyjąłem a po ustawieniu we właściwym miejscu tego cegiełka dokrecilem jedną śrubę.

Re: Klapy twinport z16xep

PostNapisane: 7 mar 2016, o 13:29
przez Tomass
Dzisiaj się za to zabrałem.Podpiąłem opcom ,odkręciłem górną śrubę zaworu kolektora ssącego i przesuwając go w lewo obserwowałem napięcie na sensorze. Wyjściowo było 0,1V , przesuwając w lewo wzrastało, po wychyleniu około 2 mm w lewo wzrosło do 0,5V i tak zostawiłem. Jako ,że górnej śruby nie da się już wkręcić zabezpieczyłem drutem zawór,żeby został w tej pozycji. Puki co wszystko ok. Dzięki za trop Adrian.

Re: Klapy twinport z16xep

PostNapisane: 8 mar 2016, o 22:55
przez adrian131994
Cieszę się że mogłem pomóc. ;-)

Re: Klapy twinport z16xep

PostNapisane: 9 mar 2016, o 15:37
przez elektron1234
Witam Panowie
Poprostu trzeba wymienic czujnik a nie drutem wiązać.
Takie posty to wstyd pisać
No ale........................

Re: Klapy twinport z16xep

PostNapisane: 23 sty 2018, o 10:40
przez Ardzio05
Witam. Również posiadam problem z tym czujnikem. Czy czujnik położenia przepustnicy z astry g bedzie pasowal ? Są identyczne, ale nie wiem czy maja taka sama zasade działania.

Re: Klapy twinport z16xep

PostNapisane: 23 sty 2018, o 17:18
przez elektron1234
@Ardzio05
Jesli sa takie same to zalóż i sprawdz

Re: Klapy twinport z16xep

PostNapisane: 23 sty 2018, o 18:56
przez Ardzio05
Pytanie zadałem dlatego, że nie chce wydawać pieniędzy na darmo i z myślą o tym że ktoś już zakładał inny czujnik niż oryginał, ktorego nie mozna dostać osobno.