Opel Astra H 1.6 benzyna, rok 2011, z16xer, błąd P02101, P00
Napisane: 9 gru 2023, o 20:17
Dzień dobry,
Niestety przeszukałem kilka forów ale nie mogę znaleźć żadnej podpowiedzi więc pozwalam sobie napisać.
Auto: Opel Astra H, 1.6 benzyna
Silnik: z16xer
Rocznik: 2011
Opis awarii:
Na początku awarii po podłączeniu komputera wyświetlały się błędy:
P0704
– Obwód wejściowy wyłącznika sprzęgła
- Stały
- Nieprawidłowe działanie
P2101
-Silnik elektronicznego sterownika przepustnicą;
-nieciągłe
- Nieprawidłowe działanie
P0068
- obciążenie / pozycja przepustnicy nieprawidłowa
- Nieciągłe
Na tym etapie auto tylko raz miało ograniczoną moc (check engine + kontrolka kontroli trakcji).
Po restarcie silnika kontrolki gasły.
W warsztacie zrobiono:
- wymiana czujnika położenia pedału sprzęgła
- wyczyszczono przepustnicę
Po tych czynnościach pozostał błąd:
P0068
- obciążenie / pozycja przepustnicy nieprawidłowa
- Nieciągłe
Na tym etapie zapalała się kontrolka „check engine” lecz nigdy moc nie została ograniczona
(check engine + kontrolka kontroli trakcji).
Po restarcie silnika kontrolki gasły.
Więc mechanik wymienił przepustnicę; jako że oryginalna przepustnica kosztuje ponad 3k PLN zakupiłem zamiennik za 550zł.
Po wymianie wyświetla się błąd i auto wchodzi w tryb awaryjny:
P2101
-Silnik elektronicznego sterownika przepustnicą;
-nieciągłe
- Nieprawidłowe działanie
Zastanawiam się czy zakupiony zamiennik jest wadliwy czy może problem tkwi zupełnie w innym miejscu.
Czy może Państwo spotkali się z podobnym problemem?
Dodam tylko że:
- z poprzednią przepustnicą dało się jeździć, z nową obroty falują strasznie, auto jest zupełnie niezdatne do jazdy.
- czytając porady z forum odpiąłem klemy z akumulatora i po godzinie podpinałem, nic to niestety nie pomogło.
dziękuję z góry za ewentualne podpowiedzi.
Pozdrawiam,
Adam.
Niestety przeszukałem kilka forów ale nie mogę znaleźć żadnej podpowiedzi więc pozwalam sobie napisać.
Auto: Opel Astra H, 1.6 benzyna
Silnik: z16xer
Rocznik: 2011
Opis awarii:
Na początku awarii po podłączeniu komputera wyświetlały się błędy:
P0704
– Obwód wejściowy wyłącznika sprzęgła
- Stały
- Nieprawidłowe działanie
P2101
-Silnik elektronicznego sterownika przepustnicą;
-nieciągłe
- Nieprawidłowe działanie
P0068
- obciążenie / pozycja przepustnicy nieprawidłowa
- Nieciągłe
Na tym etapie auto tylko raz miało ograniczoną moc (check engine + kontrolka kontroli trakcji).
Po restarcie silnika kontrolki gasły.
W warsztacie zrobiono:
- wymiana czujnika położenia pedału sprzęgła
- wyczyszczono przepustnicę
Po tych czynnościach pozostał błąd:
P0068
- obciążenie / pozycja przepustnicy nieprawidłowa
- Nieciągłe
Na tym etapie zapalała się kontrolka „check engine” lecz nigdy moc nie została ograniczona
(check engine + kontrolka kontroli trakcji).
Po restarcie silnika kontrolki gasły.
Więc mechanik wymienił przepustnicę; jako że oryginalna przepustnica kosztuje ponad 3k PLN zakupiłem zamiennik za 550zł.
Po wymianie wyświetla się błąd i auto wchodzi w tryb awaryjny:
P2101
-Silnik elektronicznego sterownika przepustnicą;
-nieciągłe
- Nieprawidłowe działanie
Zastanawiam się czy zakupiony zamiennik jest wadliwy czy może problem tkwi zupełnie w innym miejscu.
Czy może Państwo spotkali się z podobnym problemem?
Dodam tylko że:
- z poprzednią przepustnicą dało się jeździć, z nową obroty falują strasznie, auto jest zupełnie niezdatne do jazdy.
- czytając porady z forum odpiąłem klemy z akumulatora i po godzinie podpinałem, nic to niestety nie pomogło.
dziękuję z góry za ewentualne podpowiedzi.
Pozdrawiam,
Adam.