Falujące obroty + Check engine
Napisane: 27 sie 2012, o 21:20
Witam mam następujący problem z Astra 1.6 twinport Z16XEP 2004 kombi 166 tys km:
Odczyt błędow po zaświeceniu się pomarańczowej kontrolki wykazał: zbyt uboga mieszanka (P0171). Zauważylem ze na biegu jałowym niekiedy falują obroty, potrafią tez utrzymywać sie na poziomie rzędu okolo 1600 na rozgrzanym silnik. Dzieje się to sporadycznie. Dodatkowo w czasie jazdy naciskając sprzęgło przy zmianie biego obroty potrafią lekko wzrosnac i chwile potem dopiero spadają. Tez dzieje się to nie zawsze. Po skasowaniu błedu i przejechaniu 500km kontrolka znowu zapalila sie i oprócz zbyt ubogiej mieszanki pokazaly sie 2 bledy: siłownik przepustnicy przechodzi w tryb awaryjny oraz bład potencjometru pedalu gazu. nie wiem jak dokladnie te bledy sie nazywaja ani jaki maja numery. Wg mechanika potencjometr pedalu gazu jest ok. Wg jego relacji napięcie na sterowniku silnika jest nieprawidłowe 9.5 V i nie ma prawidlowego przyrostu. Przepustnica zostala wyczyszczona, świece wymienione. Sonda regulacyjna wg mechaniak pracuje prawidlowo; chociaz zauważylem ze przy kostce osłonki jej przewodów sa lekko uszkodzone i widac drucik, ale nie wiem czy to ma wplyw na jej prace(wymieniana byla przy 90tys km). Czy ktoś spotkal sie z podobnymi objawami, bledami. Proszę o wskazowki i pomoc.
Wielkie dzięki
Odczyt błędow po zaświeceniu się pomarańczowej kontrolki wykazał: zbyt uboga mieszanka (P0171). Zauważylem ze na biegu jałowym niekiedy falują obroty, potrafią tez utrzymywać sie na poziomie rzędu okolo 1600 na rozgrzanym silnik. Dzieje się to sporadycznie. Dodatkowo w czasie jazdy naciskając sprzęgło przy zmianie biego obroty potrafią lekko wzrosnac i chwile potem dopiero spadają. Tez dzieje się to nie zawsze. Po skasowaniu błedu i przejechaniu 500km kontrolka znowu zapalila sie i oprócz zbyt ubogiej mieszanki pokazaly sie 2 bledy: siłownik przepustnicy przechodzi w tryb awaryjny oraz bład potencjometru pedalu gazu. nie wiem jak dokladnie te bledy sie nazywaja ani jaki maja numery. Wg mechanika potencjometr pedalu gazu jest ok. Wg jego relacji napięcie na sterowniku silnika jest nieprawidłowe 9.5 V i nie ma prawidlowego przyrostu. Przepustnica zostala wyczyszczona, świece wymienione. Sonda regulacyjna wg mechaniak pracuje prawidlowo; chociaz zauważylem ze przy kostce osłonki jej przewodów sa lekko uszkodzone i widac drucik, ale nie wiem czy to ma wplyw na jej prace(wymieniana byla przy 90tys km). Czy ktoś spotkal sie z podobnymi objawami, bledami. Proszę o wskazowki i pomoc.
Wielkie dzięki