Strona 1 z 1

Przerywanie silnika 1.4 90KM 66kW - diagnostyka usterki

PostNapisane: 6 mar 2022, o 19:54
przez skoczek02
Witam,

Mam problem z silnikiem w Opel Astra H z 2010 roku. Samochód jest wyposażony w benzynowy silnik 1.4 TWINPORT ecoFLEX 90KM 66kW. Posiada również instalację gazową marki Lovato. Przebieg samochodu to około 135 tyś kilometrów.
Na początku na korku wlewu oleju zbierała się jakby maź, bodajże połączenie płynu chłodniczego oraz oleju. Potem również zauważyłem, że na bagnecie też występuje taka maź.
Obserwowałem ilość płynu chłodniczego, ale nie zauważyłem żeby go ubywało.
Po jakimś czasie zwróciłem uwagę, że przy obrotach niskich oraz nawet przy około 2 tysiącach samochód zaczął przerywać, silnik gorzej pracował. Działo to się przede wszystkim na 2, 3 i 4 biegu. Na jedynce samochód łapał żabkę na zimnym silniku, ale to było tak zawsze, nie uznałem tego za problem.
Po niedługim czasie podczas jazdy (gdy silnik nagle zaczął przerywać) zaświeciła się żółta kontrolka Check Engine oraz żółta kontrolka samochodu z kluczem. Silnik pracował na trzech cylindrach. Po zgaszeniu silnika i jego ponownym uruchomieniu problem znika na jakiś czas. Ten czas jest losowy.
Po wymianie świec zapłonowych u pierwszego mechanika problem pozostał ten sam.
Kolejny mechanik stwierdził słabe sprężanie powietrza na trzecim cylindrze (około 6 atm.). Ten sam mechanik zalecił regeneracje głowicy.

Proszę o pomoc w diagnostyce usterki. Może ktoś spotkał się z podobnym problemem w tym silniku i nie tylko.