Strona 1 z 1

Utrata mocy oraz falujace obroty

PostNapisane: 10 lut 2022, o 15:43
przez Dave1122
Siemanko witam wszystkich!
Mam pewien problem z moją astrą 1.6 z gazem ponieważ w ostatnim czasie kiedy jest zimniej kiedy odpalam auto na początku na ssaniu ladnie pracuje w momencie kiedy ssanie sie odlacza pojawią się problem spadających obrotów przy dojeżdżaniu do skrzyżowania kiedy wciskam sprzęgło obroty spadają do 0. Drugim problem jest ze na zimnym często traci moc i mimo redukcji nic nie pomaga auto wystarczy zgasić i odpalić od nowa i wszystko wtedy jest już okej. W ostatnim czasie zrobiłem czyszczenie katalizatora preparatem i mam wrażenie ze jest lekka poprawa lecz dalej pojawiają się te same problemy. Dodam jeszcze że na biegu jałowym obroty caly czas falują.
Problem pojawia się z wyłączonym gaz jak i na gazie
Liczę na wasza pomóc!

Re: Utrata mocy oraz falujace obroty

PostNapisane: 20 lut 2022, o 19:43
przez Wandoch
Sprawdzałeś korekty paliwowe ?
Masz jakieś błędy?

Re: Utrata mocy oraz falujace obroty

PostNapisane: 20 lut 2022, o 21:00
przez Dave1122
Nie ma żadnych błędów.
W przypadku odpięcia sondy lambda wydaje mi się jakby auto lepiej pracowało i nie traci az tak mocy

Re: Utrata mocy oraz falujace obroty

PostNapisane: 20 lut 2022, o 21:15
przez Wandoch
Sprawdź korekty paliwowe może Ci zalewać silnik
Zbyt dużo paliwa w stosunku do powietrza wątpię żebyś miał 14.7 jednostek powietrza na 1 jednostkę paliwa
Ew. Sprawdź odpowietrznik paliwa
Masz dostęp do interfejsu diagnostycznego żeby sprawdzić korekty? Jeżeli nie to udaj się do mecha tylko zaznacz że nie chcesz szukać błędów tylko sprawdzić korekty ;)

Re: Utrata mocy oraz falujace obroty

PostNapisane: 20 lut 2022, o 21:35
przez Dave1122
Jest to możliwe że jak się auto dobrze zagrzeje to już nie ma takiego problemu?

Re: Utrata mocy oraz falujace obroty

PostNapisane: 20 lut 2022, o 21:51
przez Wandoch
Zbyt mała dawka paliwa na ssaniu jest bardziej odczuwalna, błędu Ci nie wyrzuca bo ECU wtryskiami potrafi wyregulować jak się nie mylę do 25% nieprawidłowości powyżej 25% (albo 20 nie pamiętam dokładnie) wyrzuci Ci błąd przeważnie sondy "Zbyt uboga" lub "Zbyt bogata" mieszkana paliwowo-powietrzna
(Większość widząc taki błąd poleci wymienić sondę :lol: :lol: )
To jest tylko moja teoria żeby postawić dogłębna diagnozę musiałbym widzieć zachowanie sond przed k za kątem, długie i krótkie korekty paliwowe, jeżeli masz obd2 zrób diagnozę wstaw fotki to postaram się jakoś pomóc:)