Opel Astra III


Przebieg licznik gości
Astra | porady | usterki | akcje serwisowe | forum | giełda | powiadomienia | kontakt | szukaj | o stronie

Problemy z naprawą

Porady, problemy, opinie związanie z silnikami i ogólnie napędem benzynowym i LPG.

Moderator: piotii

Problemy z naprawą

Postprzez pawelbah » 11 sie 2015, o 11:29

Witam,
od dłuższego czasu bujam się z naprawą ASTRA H (1364cm, 66KW, 2004 rok - na liczniku 216 000 [cofnięte pewnie o 100k]).

Początkowe objawy były następujące:
1. Święcąca się kontrolka silnika
2. Spadek mocy
3. Lekki ubytek płynu chłodniczego

Samochód jeździł, a powyższe objawy pojawiały się na dłuższych trasach (powyżej 100km) - problem został zbagatelizowany. Niestety powrócił i powyższe objawy zaczęły pojawiać się po przejechaniu paru kilometrów. Do zestawu dołączyła kontrolka oleju która zapalała się przy hamowaniu lub w momencie odpalenia (na kilka sekund).

Samochód trafił na warsztat. Komputer wskazuje wypadanie zapłonu. Diagnoza: uszczelka pod głowicą. Mechanik "po znajomości" wymieniał 2 tygodnie i nie wymienił w konsekwencji zabrałem samochód i zostawiłem u innego.

Ten postawił inną diagnozę i wymienił: simering, czujnik oleju i cewkę zapłonową. Głowicy nie chciał jeszcze ruszać.
Wybrałem się w trasę i w prawdzie kontrolka silnika zapaliła się tylko raz (+ spadek mocy) ale ubytek płynu pozostał, przy gazowaniu biały dym z wydechu, silnik przy dodawaniu gazu "wyje". Duże problemy z odpalaniem samochodu.
Wróciłem do mechanika, pomachał rękoma, że auto zajechane, że jak wymieniać uszczelkę to i cały rozrząd (łańcuch był wymieniany 20k km temu) + kolektor ssący... Koszt na poziomie 3000 lub wstawić nowy silnik :roll:

Auto zabrałem i poszukuje alternatywnego mechanika w Poznaniu który ewentualnie potwierdzi diagnozę lub po prostu naprawi uszczelkę.
pawelbah
Nauka jazdy
 
Posty: 3
Dołączył(a): 10 cze 2015, o 21:42
Silnik: 1.4 Z14XEP

Re: Problemy z naprawą

Postprzez Adirol » 1 paź 2015, o 20:35

Jak dobrze pokombinować to tylko uszczelka pod głowicą do wymiany. Płyn na szczęście idzie do cylindra a nie do oleju. Czujniki świrują bo zamiast spalin idą dodatkowo inne cząstki z płynu. Wypadanie zapłonu bo może na cylindrze do którego dostaje się płyn nie zostaje dokładnie spalone paliwo bądź wcale nie ma zapłonu. Silnik osłabł jak zaczął kopcić? Chodzi jakoś inaczej, nierówno?
Adirol
Nauka jazdy
 
Posty: 8
Dołączył(a): 1 paź 2015, o 20:18
Silnik: 1.4 Z14XEP

Re: Problemy z naprawą

Postprzez pawelbah » 3 paź 2015, o 08:13

Hej,
trochę się nalatałem z tym samochodem, ale korzyść jest taka, że przynajmniej znalazłem dobrego mechanika pod Poznaniem ;) i złego w Poznaniu.

Wymiana uszczelki pod głowicą i uszczelki związanej z rozrządem rozwiązała problem. Koszt operacji wraz z wymianą filtrów, oleju, planowaniem głowicy oraz uzupełnieniem innych płynów wyniosła mnie 1150 zł.

Wcześniej mechanik na wymieniał mi cewki, czujniki i inne uje muje i skasował 800 zł - czas pokazał, że pieniądze wyrzucone w błoto.
pawelbah
Nauka jazdy
 
Posty: 3
Dołączył(a): 10 cze 2015, o 21:42
Silnik: 1.4 Z14XEP


Powrót do Napęd, silniki benzynowe i LPG

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 28 gości

cron
stat4u