Strona 1 z 1

Olej w płynie chłodzącym

PostNapisane: 27 lip 2015, o 19:36
przez peeter64
Witam
Od 3,5 roku posiadam Opla Astrę H 1,6 z silnikiem A16XER. Po dwóch latach od zakupu założyłem instalację gazową BRC, gdyż do najoszczędniejszych pojazdów mój samochód nie należy. Podczas pobytu tydzień temu na warsztacie serwisowym Opla zostałem poinformowany, ze w płynie chłodzącym jest spora ilość oleju a samego oleju ubyło ok 1 l. Zostawiłem samochód wobec takiej sytuacji na warsztacie celem naprawy
Panowie rozebrali chłodniczkę oleju i wymienili uszczelki pomimo braku ich uszkodzenia. Uruchomienie samochodu nadal wykazało przedostawanie się oleju do płynu. Następnie zdemontowano pompę olejową i tam znaleziono jedną z przyczyn zupełnie zniszczone elementy gumowe uszczelki Pompy oleju. Po wymianie olej nadal się pojawia. Kolejna diagnoza to pęknięcie wżerowe chłodniczki oleju. I znowu demontaż i wymiana na nową. Proszę o informację co może być przyczyną takiej awarii w 3,5 letnim serwisowanym w ASO samochodzie? Samochód będąc w serwisie po 45 000 km miał sprawdzany płyn chłodzący i nikt nie miał żadnych uwag, Dzisiaj mając 54 000 km ma tyle rzeczy do wymiany za wcale niemałe pieniądze. Dodam że nikt poza serwisem instalatorem LPG nie dotykał się do samochodu.
Pozdrawiam

Re: Olej w płynie chłodzącym

PostNapisane: 27 lip 2015, o 22:41
przez szmic
uszczelka na głowicy

Re: Olej w płynie chłodzącym

PostNapisane: 28 lip 2015, o 07:41
przez peeter64
Dziękuję za informację. Na moje pytanie o uszczelkę pod głowicą przedstawiciel ASO stwierdził że to ostatnia rzecz jak w tym wypadku mogła zaistnieć w szczególności, ze uszczelka pod pompa była uszkodzona. Ale zastanawia mnie skąd w 3,5 letnim samochodzie serwisowanym w ASO takie uszkodzenia (uszczelka+ chłodniczka oleju)

Re: Olej w płynie chłodzącym

PostNapisane: 28 lip 2015, o 20:15
przez rafaello1974
sto procent uszczelka pod glowica