Szarpanie 1.6 twinport
Napisane: 10 cze 2015, o 09:30
WITAM.
JAKIŚ CZAS TEMU ZAKUPIŁEM SAMOCHÓD OPEL ASTRA H 1.6 TWINPORT 108tyś PRZEJECHANE.
AUTO PO DNIU ZAKUPU,STRASZNIE SZARPAŁO, GŁÓWNIE W PRZY MAŁYCH PRĘDKOŚCIACH I NAJCZĘŚCIEJ W ZAKRESIE 1600 A 1800 OBROTÓW.
WYMIENIŁEM ŚWIECE NA ORYGINAŁ GM I DALEJ NIC
WYMIENIAŁEM SONDĘ PIERWSZĄ I DRUGĄ DALEJ NIC. ( WAŻNE JEST ABY DRUGA SONDA BYŁA 1V, PONIEWAŻ MECHANICY CZĘSTO MONTUJĄ SONDE 5V)
PRZECZYŚCIŁEM PRZEPUSTNICE
SPRAWDZIŁEM SZCZELNOŚĆ KOLEKTORA WYDECHOWEGO.
MÓJ SAMOCHÓD ZMIENIAŁ MECHANIKÓW W SZYBKIM TEMPIE. KAŻDY Z NICH DIAGNOZOWAŁ CO INNEGO. W MOJEJ GŁOWIE POJAWIŁO SIĘ PYTANIE "ILE JESZCZE WYDAM KASY"
SAMOCHÓD TRAFIŁ W KOŃCU DO ASO. W SERWISIE AUTO PRZESZŁO PRZEZ KOMPUTER( POJAWIŁ SIĘ BŁĄD ECN 17152).
SZUKANO PRZYCZYN DANEGO BŁĘDU, SPRAWDZAŁ TO ELEKTRYK ORAZ MECHANIK. ROZEBRANO KOLEKTOR DOLOTOWY I OKAZAŁO SIĘ ZE KANALIKI BYŁY CAŁKOWICIE ZAPCHANE. WYCZYSZCZONO JE POPRAWNIE I ZAMONTOWANO NOWE USZCZELKI. WAŻNA RADA ABY NIE UŻYWAĆ TYCH STARYCH.
KOMPLET USZCZELEK POD KOLEKTOR 150 ZŁ ( W KOMPLECIE SĄ 3 USZCZELKI) JEDNA Z TYCH USZCZELEK CZYLI TA METALOWA JEST DO ZDOBYCIA TYLKO W ASO, NIE MA ZAMIENNIKÓW!!!!
PO WYMIANIE AUTO DALEJ NIE BYŁO SPRAWNE. WIEC ZAPROPONOWANO MI CZYSZCZENIE EGR I TO BYŁ STRZAŁ W 10!!!!.
KIEDY WYJĘTO ZAWÓR OKAZAŁO SIĘ ZE JEST ON NIESPRAWNY. TZN KOMPUTER ODCZYTYWAŁ SYGNAŁ ŻE SIĘ OTWIERA I ZAMYKA, ALE PO PODŁĄCZENIU GO NA KRÓTKO OKAZAŁO SIĘ ZE NIE ROBI ON TEGO W PEŁNYM ZAKRESIE. PO ZAMONTOWANIU NOWEGO EGRA ORAZ WSZYSTKICH NOWYCH USZCZELEK I ŚRUB AUTO ŚMIGA AŻ MIŁO.
POLECAM WAM WSZYSTKIM ZACZĄĆ OD EGR, PONIEWAŻ KOMPUTER WYKAZUJE ŻE JEST ON SPRAWNY A TAK NARAWDĘ MOŻE BYĆ USZKODZONY PRZEZ ZAPCHANE KANAŁY. NIE WIADOMO CZY ZAPCHANE KANAŁY NIE USZKODZIŁ EGRA, CZY TEŻ ZEPSUTY EGR SPOWODOWAŁ ZAPCHANIE KANAŁÓW W KOLEKTORZE
WAŻNA INFORMACJA DLA WŁAŚCICIELI ASTEREK Z ROKU 2004-2006. W TYCH SAMOCHODACH BYŁA PRZEPROWADZANA AKCJA SERWISOWA. RÓWNIEŻ TO BYŁA PRZYCZYNA SZARPANIA. MIANOWICIE, COŚ BYŁO NIE TAK Z ZAWORAMI NA PROWADNICY.
JEŚLI MACIE JAKIŚ PYTANIA, CHĘTNIE ODPOWIEM
JAKIŚ CZAS TEMU ZAKUPIŁEM SAMOCHÓD OPEL ASTRA H 1.6 TWINPORT 108tyś PRZEJECHANE.
AUTO PO DNIU ZAKUPU,STRASZNIE SZARPAŁO, GŁÓWNIE W PRZY MAŁYCH PRĘDKOŚCIACH I NAJCZĘŚCIEJ W ZAKRESIE 1600 A 1800 OBROTÓW.
WYMIENIŁEM ŚWIECE NA ORYGINAŁ GM I DALEJ NIC
WYMIENIAŁEM SONDĘ PIERWSZĄ I DRUGĄ DALEJ NIC. ( WAŻNE JEST ABY DRUGA SONDA BYŁA 1V, PONIEWAŻ MECHANICY CZĘSTO MONTUJĄ SONDE 5V)
PRZECZYŚCIŁEM PRZEPUSTNICE
SPRAWDZIŁEM SZCZELNOŚĆ KOLEKTORA WYDECHOWEGO.
MÓJ SAMOCHÓD ZMIENIAŁ MECHANIKÓW W SZYBKIM TEMPIE. KAŻDY Z NICH DIAGNOZOWAŁ CO INNEGO. W MOJEJ GŁOWIE POJAWIŁO SIĘ PYTANIE "ILE JESZCZE WYDAM KASY"
SAMOCHÓD TRAFIŁ W KOŃCU DO ASO. W SERWISIE AUTO PRZESZŁO PRZEZ KOMPUTER( POJAWIŁ SIĘ BŁĄD ECN 17152).
SZUKANO PRZYCZYN DANEGO BŁĘDU, SPRAWDZAŁ TO ELEKTRYK ORAZ MECHANIK. ROZEBRANO KOLEKTOR DOLOTOWY I OKAZAŁO SIĘ ZE KANALIKI BYŁY CAŁKOWICIE ZAPCHANE. WYCZYSZCZONO JE POPRAWNIE I ZAMONTOWANO NOWE USZCZELKI. WAŻNA RADA ABY NIE UŻYWAĆ TYCH STARYCH.
KOMPLET USZCZELEK POD KOLEKTOR 150 ZŁ ( W KOMPLECIE SĄ 3 USZCZELKI) JEDNA Z TYCH USZCZELEK CZYLI TA METALOWA JEST DO ZDOBYCIA TYLKO W ASO, NIE MA ZAMIENNIKÓW!!!!
PO WYMIANIE AUTO DALEJ NIE BYŁO SPRAWNE. WIEC ZAPROPONOWANO MI CZYSZCZENIE EGR I TO BYŁ STRZAŁ W 10!!!!.
KIEDY WYJĘTO ZAWÓR OKAZAŁO SIĘ ZE JEST ON NIESPRAWNY. TZN KOMPUTER ODCZYTYWAŁ SYGNAŁ ŻE SIĘ OTWIERA I ZAMYKA, ALE PO PODŁĄCZENIU GO NA KRÓTKO OKAZAŁO SIĘ ZE NIE ROBI ON TEGO W PEŁNYM ZAKRESIE. PO ZAMONTOWANIU NOWEGO EGRA ORAZ WSZYSTKICH NOWYCH USZCZELEK I ŚRUB AUTO ŚMIGA AŻ MIŁO.
POLECAM WAM WSZYSTKIM ZACZĄĆ OD EGR, PONIEWAŻ KOMPUTER WYKAZUJE ŻE JEST ON SPRAWNY A TAK NARAWDĘ MOŻE BYĆ USZKODZONY PRZEZ ZAPCHANE KANAŁY. NIE WIADOMO CZY ZAPCHANE KANAŁY NIE USZKODZIŁ EGRA, CZY TEŻ ZEPSUTY EGR SPOWODOWAŁ ZAPCHANIE KANAŁÓW W KOLEKTORZE
WAŻNA INFORMACJA DLA WŁAŚCICIELI ASTEREK Z ROKU 2004-2006. W TYCH SAMOCHODACH BYŁA PRZEPROWADZANA AKCJA SERWISOWA. RÓWNIEŻ TO BYŁA PRZYCZYNA SZARPANIA. MIANOWICIE, COŚ BYŁO NIE TAK Z ZAWORAMI NA PROWADNICY.
JEŚLI MACIE JAKIŚ PYTANIA, CHĘTNIE ODPOWIEM