System Kontroli Emisji Spalin
Napisane:
12 maja 2012, o 16:58
przez dirtysanchez
Witam. Od miesiąca jestem szczęśliwym posiadaczem Astry z silnikiem Z16XEP z 2004 roku. Wczoraj podczas jazdy zaświeciła mi się kontrolka dotycząca Usterki Systemu Kontroli Emisji Spalin. Szczerze przyznam, że nie specjalnie znam się na samochodach, wiem jednak, że jeśli pali się kontrolka, która palić się nie powinna to coś jest nie tak
Chciałbym zapytać, czy jest to coś poważnego co wymaga natychmiastowej interwencji mechanika, czy może jednak to niezbyt poważny problem.
Re: System Kontroli Emisji Spalin
Napisane:
13 maja 2012, o 12:43
przez krzysiek1805
Witam
Ja mam astre od czwartku i też ta kontrolka mi się świeci. Byłem wymienić klocki z tyłu i przy okazji podpiąłem po kompa i wyskoczyły sondy lambda tylko. Mechanik powiedział żeby narazie nic z tym nie robić tylko zmienić stacje benzynową na jakąś lepszą albo nawet zalać na orzełku PB98 żeby się przeczyściło wszystko i wtedy jeśli nie zgaśnie to dopiero myśleć o jakiejś wymianie. Sondy lambda to koszt od 50 do 500zł
Re: System Kontroli Emisji Spalin
Napisane:
13 maja 2012, o 17:05
przez dirtysanchez
Dzięki wielkie, rzeczywiście na początek spróbuję z paliwem trochę lepszej jakości :d
Re: System Kontroli Emisji Spalin
Napisane:
14 maja 2012, o 23:43
przez andy17d
Na początek sprawdź błędy.
Re: System Kontroli Emisji Spalin
Napisane:
26 maja 2012, o 16:16
przez frost201
Siema.
Tez mam Z16XEP i na dzień dobry po zakupie wyskoczył mi ten sam błąd. była padnięta sonda lambda nr2 czyli ta która znajduje się na wydechu. koszt nowej Delphi to 259zł. Jak będziesz pewien, że jest to sonda i która dokładnie to wymienisz ją sam. Będziesz musiał skoczyć jedynie do mechanika wykasować błąd.
Re: System Kontroli Emisji Spalin
Napisane:
26 lis 2013, o 19:06
przez arczi
Panowie wymieniłem drugą sondę za katalizatorem, przy innej okazji kolega sprawdził na komie jak ona pracuje i okazuje się, że bez szału. Pierwsza oryginalna chodzi bardzo ładnie, natomiast ta wymieniona chodzi strasznie topornie, zmienia swoje parametry bardzo rzadko. Albo mieszanka uboga poniżej 500, albo bogata powyżej. Zastanawiam się czy rzeczywiście tak powinna pracować? Czy nie odbywa się to ze szkodą dla silnika oprócz tego, że może autko ciut więcej palić. Zaczynam żałować, że dla 100 zł kupiłem tańszą, niby dedykowana do tego samochodu, niby plenarna przez co lepsza. Dodam, że na kompie błędów nie ma. Dzięki za odpowiedź.