Strona 1 z 2

2.0T 200KM kilka pytań po zakupie

PostNapisane: 8 maja 2015, o 13:16
przez Piteero
Witajcie,
Na początku chciałem się przywitać, gdyż od wczoraj jestem szczęśliwym posiadaczem Aśki 
A mianowicie jestem Piotrek i zakupiłem Astrę h 2.0T 200km, 2004 rocznik z przebiegiem 125kkm. Dodam też, że jeżdżę jeszcze Astrą II tyle, że w sedanie i z silnikiem 1,4 90km (i już nie lubię nią jeździć od wczoraj :P).
Do Was mam kilka pytań związanych z eksploatacją tego samochodu a mianowicie jak nim jeździć aby zminimalizować ryzyko zużycia turba i dwumasy? Chodzi mi generalnie przykładowo cprzy ilu rpm zmieniać bieg, poniżej jakich obrotów nie schodzić itp. i ewentualnie jakieś Wasze dodatkowe porady itp. 
A i jeszcze zapytam o jedną rzecz, która mnie zastanawia bo zauważyłem, że przy delikatnym dodaniu gazu jak i przy puszczeniu pedału gazu autko potrafi delikatnie szarpnąć. Po prostu nie chodzi tak extra płynnie podczas ww. czynności. Co to może być? Dodam, że panowie w ASO nie potrafili powiedzieć, stwierdzili że na pewno nie sprzęgło, może coś z zapłonem? Nie wiem, może spotkaliście się z czymś podobnym? 
W każdym razie autko śmiga pięknie i jest dość wygodne 

Tak na marginesie powiem, że dziś udało mi się autko przerejestrować w pobliskim urzędzie w 20minut  Dla mnie to kosmos, że tak szybko lub dawno już nie rejestrowałem auta i tak teraz jest?

Pozdrawiam i czekam na odpowiedzi ;)

Re: 2.0T 200KM kilka pytań po zakupie

PostNapisane: 10 maja 2015, o 10:45
przez Piteero
I jak nikt nic nie doradzi? :-)

Re: 2.0T 200KM kilka pytań po zakupie

PostNapisane: 14 maja 2015, o 19:28
przez Adrian
Siemka, Śmigaj śmiało i o nic się nie martw. Daj mu gazu przy ruszaniu i zasuwaj. Zmieniaj olej na czas i wykonuj konieczne naprawy eksploatacyjne a autko długo Ci posłuży . Pozdrawiam ;)

Re: 2.0T 200KM kilka pytań po zakupie

PostNapisane: 15 maja 2015, o 13:18
przez Piteero
No więc pojeździłem Astrą co nieco więcej i jest tak:
- autko tak jak pisałem wcześniej szarpnie przy puszczaniu gazu jak i przy dodaniu (zazwyczaj przy małych prędkościach jest to bardziej odczuwalne) do tego dochodzi taki jakby stuk od przodu...może to poduszki?
- dodatkowo albo nie umiem zmieniać w niej biegów albo coś jest też nie tak bo wtedy też słychać stuk taki przytłumiony (podobny jak powyżej, mam wrażenie jakby oba te objawy dotyczyły tej samej części)
- oprócz tego idzie ładnie - jeszcze nie opanowałem tego auta bo jak depnę mocniej to zbiera się jak bestia i czasem jej nie ogarniam dlatego zbastowałem jak na razie z szybszą jazdą :)

Pzdr

Re: 2.0T 200KM kilka pytań po zakupie

PostNapisane: 18 maja 2015, o 10:05
przez Adrian
Chciałbym bardzo pomóc, ale mechanikiem nie jestem ;( Jedyne co na myśl mi może przychodzić to zbyt uboga mieszanka? Przydało by się, aby doświadczony mechanik się wypowiedział, może któryś z forumowiczów coś podpowie.

Re: 2.0T 200KM kilka pytań po zakupie

PostNapisane: 19 maja 2015, o 22:13
przez Piteero
Panowie pytanie mam jeszcze o olej silnikowy. Dotyczchas stosowany byl Motul x-clean 5w30 ale czy nie lepszy bedzie dla jednostki 5w40?

Re: 2.0T 200KM kilka pytań po zakupie

PostNapisane: 8 cze 2015, o 20:08
przez astraKrK
Ja osobiście leje MOBIL1 5W 40 do swojej Astry 2.0 200KM

Re: 2.0T 200KM kilka pytań po zakupie

PostNapisane: 11 cze 2015, o 15:59
przez elmer
Jestem przeciwnikiem torii spiskowo olejowych ale lepiej lej już ten motul. Lejesz prawdziwy syntetyk i jest to olej z wyższej półki nie mniej będziesz go pewnie wymieniał raz w roku wiec koszt znikomy.

Mobil można postawić pomiedzy Castrola Lotosa i włacznie z olejami no-name . Nie mówię że złe ale ale 200knnej benzyny bym tym nie zalewał.

Re: 2.0T 200KM kilka pytań po zakupie

PostNapisane: 15 cze 2015, o 08:00
przez fragor58
Widać małe masz pojęcie o olejach. Motul to większe badziewie niż się większości wydaje. Motul po 10k km jest prawie czysty, a wszelki syf zostaje w silniku, który potem jest nim oblepiony od samego dołu po pokrywę zaworów. Oryginalny castrol po tym samym przebiegu jest brązowy, a silnik jeżdżący na castrolu o wiele czystszy. Ale polaczki są podatne na marketing i opinie "znafców" na innych forach.

Re: 2.0T 200KM kilka pytań po zakupie

PostNapisane: 16 cze 2015, o 10:57
przez elmer
Jak napisałem jestem przeciwnikiem teorii spiskowych oleju bo 3/4 z nich niczym się nie różni poza etykietą nie mniej jest powód dla którego używa się MOTULa w motrsporcie. W tym wypadku interwał wymiany jest nieistotnym argumentem, oszczędzanie na oleju czy częstości wymiany przy 200 konikach jest dość nierozsądne.
W tym przypadku chodzi o właściwości oleju a nie jego żywotność a wygląd przepracowanego oleju jest oceną dość płytką. Jako inżynier raczej ufam testom które wykazują właściwości oleju i tak jestem przekonany że złudne osady będą lepsze dla silnika niż jak się panewki zespawają.
Merytorycznie MOTUL ma lepsze właściwości i zakres pracy przewidziany do "wyciśniętych silników" castrol jest do wozidła i ma być dobry na zimnym i na ciepłym silniku "uniwersalny" i w zakresie pracy i w zakresie interwału.