Opel Astra III


Przebieg licznik gości
Astra | porady | usterki | akcje serwisowe | forum | giełda | powiadomienia | kontakt | szukaj | o stronie

2.0 Turbo bez mocy

Porady, problemy, opinie związanie z silnikami i ogólnie napędem benzynowym i LPG.

Moderator: piotii

2.0 Turbo bez mocy

Postprzez astraKrK » 22 kwi 2015, o 20:52

Hej, wiem że temat był poruszany już ale odpowiedzi nie znalazłem.
Mianowicie wymieniłem turbinę na nową i wystąpiły problemy .
Powyżej 3 tysięcy obrotów jak się wkręca to 2 razy szarpnie i wyskakuje błąd ( Service - samochód z kluczykiem) i samochód traci moc.
Po podpięciu komputera wyskakują 2 błędy :
- P1106 Czujnik ciśnienia powietrza
-P1243 Elektrozawór obejścia turbosprężarki .
Przed wymianą nie miałem takich problemów, miał ktoś taki przypadek ? Pomogło coś ?
Myślałem nad wymianą czujników lecz ciężko dostępne do tego silnika i nie chce kupować metodą prób i błędów :D

Liczę na pomoc :)
Pozdrawiam!
Avatar użytkownika
astraKrK
Kierowca
 
Posty: 15
Dołączył(a): 4 kwi 2015, o 15:08
Silnik: 2.0T Z20LER

Re: 2.0 Turbo bez mocy

Postprzez astraKrK » 6 maja 2015, o 13:37

Naprawdę nikt nie pomoże ?
Dodam iż wymieniłem czujnik "elektrozawór turbiny" ( 07.01024.00 ) i po wykasowaniu błędów chwile jezdzi normalnie
i po 4,5 tysiaca obrotów wyskakuje błąd i odcina turbine.
Jestem już bezradny..
Avatar użytkownika
astraKrK
Kierowca
 
Posty: 15
Dołączył(a): 4 kwi 2015, o 15:08
Silnik: 2.0T Z20LER

Re: 2.0 Turbo bez mocy

Postprzez mateuszws » 7 cze 2015, o 10:49

astraKrK napisał(a):Naprawdę nikt nie pomoże ?
Dodam iż wymieniłem czujnik "elektrozawór turbiny" ( 07.01024.00 ) i po wykasowaniu błędów chwile jezdzi normalnie
i po 4,5 tysiaca obrotów wyskakuje błąd i odcina turbine.
Jestem już bezradny..



Pierwsze to sprawdź czy masz dobrze wyregulowanie cięgno przy turbo, ważne też są szczelne wężyki od podciśnienia do turbo ten np. do 'gruszki' (u siebie miałem przerwany i miałem podobne objawy, zaświecał mi się błąd 'samochodzik z kluczykiem" kod '1106' i turbo przestawało dmuchać - po wymianie wężyków jak ręką odjął).

Jeśli to nie pomoże to na ten czujnik bym obstawiał:

Obrazek
Avatar użytkownika
mateuszws
Kierowca
 
Posty: 27
Dołączył(a): 27 lis 2014, o 05:14
Silnik: 2.0T Z20LEL

Re: 2.0 Turbo bez mocy

Postprzez astraKrK » 8 cze 2015, o 20:04

Czujnik wymieniony, węże sprawne dodatkowo gruszka ustawiana "fabryczne ustawienia " na wyważarce czy jak to sie nazywa :D
problem był przy większych obrotach jak wyczyściłem wszystkie błędy i tak około 5 tysięcy obrotów i wypadał błąd P0313 ( - układ napędowy / Misfire Detected with Low Fuel )
Zatkany był katalizator pierwszy przy turbinie, usterke z katalizatorem usunąłem jednak problem nadal się pojawia.
Jak jest zero błędów na komputerze wyskakuje P0313 a po "wypedalowaniu" bledow w samochodzie kolejne 4-5 :(
DOdatkowo dziś pobrał cały olej + płyn w chłodnicy ;( mam już naprawde dość dokładania. Ktoś coś wie jak to rozwiązać ?
Może to być spowodowane nową instalacją gazową ?

Zdjęcie katalizatora: http://fotowrzut.pl/NZFSKYKIJO
Avatar użytkownika
astraKrK
Kierowca
 
Posty: 15
Dołączył(a): 4 kwi 2015, o 15:08
Silnik: 2.0T Z20LER

Re: 2.0 Turbo bez mocy

Postprzez astraKrK » 8 cze 2015, o 20:13

dodam że obroty falują tak 800-900
Avatar użytkownika
astraKrK
Kierowca
 
Posty: 15
Dołączył(a): 4 kwi 2015, o 15:08
Silnik: 2.0T Z20LER

Re: 2.0 Turbo bez mocy

Postprzez mateuszws » 8 cze 2015, o 20:27

astraKrK napisał(a):Czujnik wymieniony, węże sprawne dodatkowo gruszka ustawiana "fabryczne ustawienia " na wyważarce czy jak to sie nazywa :D
problem był przy większych obrotach jak wyczyściłem wszystkie błędy i tak około 5 tysięcy obrotów i wypadał błąd P0313 ( - układ napędowy / Misfire Detected with Low Fuel )
Zatkany był katalizator pierwszy przy turbinie, usterke z katalizatorem usunąłem jednak problem nadal się pojawia.
Jak jest zero błędów na komputerze wyskakuje P0313 a po "wypedalowaniu" bledow w samochodzie kolejne 4-5 :(
DOdatkowo dziś pobrał cały olej + płyn w chłodnicy ;( mam już naprawde dość dokładania. Ktoś coś wie jak to rozwiązać ?
Może to być spowodowane nową instalacją gazową ?

Zdjęcie katalizatora: http://fotowrzut.pl/NZFSKYKIJO


Rozumiem że masz instalacje gazowa, jaką ? Czy odpowiednia pod moc silnika ? Czy problem pojawia się na obu paliwach ? Masz założony emulator aby km z BC nie uciekały które możesz zrobić na paliwie i wskazówka poziomu paliwa ci opada jadąc na gazie ?

Bo ten błąd P0313 coś mi wskazuje na pompę paliwa, być może jest uszkodzona i nie daje odpowiedniego ciśnienia przy wysokich obrotach, sprawdź ją jakie daje ciśnienie ( podłącz kompa i w drogę)

Ja miałem ze swoim też urwanie głowy, ale już na szczęście po wszystkim :)
Avatar użytkownika
mateuszws
Kierowca
 
Posty: 27
Dołączył(a): 27 lis 2014, o 05:14
Silnik: 2.0T Z20LEL

Re: 2.0 Turbo bez mocy

Postprzez astraKrK » 8 cze 2015, o 22:27

a więc instalacja to STAG 4 ( założona 3 tygodnie temu ) a wtryski baracudy, reduktor jakis pod 250KM więc ma zapas mocy :) co do emulatora to nie wiem :D albo gdzie się on znajduje, i na benzynie i na gazie to samo.
Może to być przyczyna świec ? mam założone zwykłe NGK, czytałem że do LPG lepsze są platynowe, niemniej jednak NGK 300 około a BOSCHA 130. Jest duża różnica ? :)
Jak sprawdzić pompe ? Powiem szczerze że korzystam z ELM327 i programu Torque :)
Jak skasuje błędy wszystko ładnie pięknie, czasem błąd sam zniknie i działa , 2 bieg do 5 tysięcy i błąd.
Jest możliwość sprawdzenia też cewki ? bo też wyskakuje wypalanie zaworów ale głównie ten P0313.
Co do wskazówki poziomu paliwa nie opada

PS. Dzięki za odpowiedź :) !
Ostatnio edytowano 8 cze 2015, o 22:31 przez astraKrK, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
astraKrK
Kierowca
 
Posty: 15
Dołączył(a): 4 kwi 2015, o 15:08
Silnik: 2.0T Z20LER

Re: 2.0 Turbo bez mocy

Postprzez astraKrK » 8 cze 2015, o 22:30

a zapomniałem :)
Podczas kiedy wyskakuje błąd na komputerze wyskakuje ekran BC ( tam gdzie jest spalanie, przejechane kilometry itp :)
Avatar użytkownika
astraKrK
Kierowca
 
Posty: 15
Dołączył(a): 4 kwi 2015, o 15:08
Silnik: 2.0T Z20LER

Re: 2.0 Turbo bez mocy

Postprzez mateuszws » 9 cze 2015, o 21:45

astraKrK napisał(a):a więc instalacja to STAG 4 ( założona 3 tygodnie temu ) a wtryski baracudy, reduktor jakis pod 250KM więc ma zapas mocy :) co do emulatora to nie wiem :D albo gdzie się on znajduje, i na benzynie i na gazie to samo.
Może to być przyczyna świec ? mam założone zwykłe NGK, czytałem że do LPG lepsze są platynowe, niemniej jednak NGK 300 około a BOSCHA 130. Jest duża różnica ? :)
Jak sprawdzić pompe ? Powiem szczerze że korzystam z ELM327 i programu Torque :)
Jak skasuje błędy wszystko ładnie pięknie, czasem błąd sam zniknie i działa , 2 bieg do 5 tysięcy i błąd.
Jest możliwość sprawdzenia też cewki ? bo też wyskakuje wypalanie zaworów ale głównie ten P0313.
Co do wskazówki poziomu paliwa nie opada

PS. Dzięki za odpowiedź :) !


Ja mam założone świece BRISK, sprawowały się do gazu najlepiej.

Pompę i jej ciśnienie, możesz sprawdzić podłączając pod kompa, ale pod lepszy program :D

Co do wypadania zapłonu to normalne przy zwykłej jakiejś błahostce tak sie dzieje, już to przechodziłem,
a może cewka u Ciebie pada ? spróbuj podmienić u kogoś
Avatar użytkownika
mateuszws
Kierowca
 
Posty: 27
Dołączył(a): 27 lis 2014, o 05:14
Silnik: 2.0T Z20LEL

Re: 2.0 Turbo bez mocy

Postprzez astraKrK » 9 cze 2015, o 22:16

Dziś wymieniłem wszystkie świece na nowe :)
Efekt: bez zmian :(
Jadę w czwartek na śląsk podmieniać części : myśle o cewce i przepływce, co jeszcze moge podmienić ? :) żeby sprawdzić ?
Avatar użytkownika
astraKrK
Kierowca
 
Posty: 15
Dołączył(a): 4 kwi 2015, o 15:08
Silnik: 2.0T Z20LER

Następna strona

Powrót do Napęd, silniki benzynowe i LPG

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 17 gości

stat4u