Strona 1 z 2

awaria silnika 16 16v

PostNapisane: 7 lut 2015, o 22:29
przez sjb77
Witam jetem szczęśliwym posiadaczem Opla astra H i cieszyłem się tylko jeden dzień. Po kupieniu autka na drugi dzień zatankowałem astrę do ful i po przejechaniu 500m na światłach zgasła zapalił się silniczek i nie chciała odpalić . po trzecim razie odpaliła i pojechałem ale silniczek nie zgasł . Może zrobiłem 10 km i zgasiłem silnik. Po godzinie odpaliłem auto chodziło parę sekund i zgasło i już nie dało się odpalić . pali się autko z kluczykiem i silniczek. co jest najdziwniejsze pod maską jest przekaźnik od pompy i nie wydaje odgłosu załączenia tylko strzela jak y nie miał siły się załączyć. Odczepiłem wtyczkę od pompy i przekaźnik działa poprawnie. rozebrałem pompę i na zewnątrz jak daję napięcie działa bez zarzutu i pompuje paliwo. Proszę o podpowiedz może ktoś miał coś podobnego. Na komputerze wykazało ze immo jest zablokowane. Z góry dziękuję Seba

Re: awaria silnika 16 16v

PostNapisane: 8 lut 2015, o 09:43
przez tuszok
Więc już wiesz gdzie tkwi problem. Skoro immo jest zablokowane więc spróbuj drugim kluczykiem odpalić bo być moż, ze kostka w kluczyku jest uszkodzona. Jak nie pomoże to można spróbować od nowa zaprogramować klucze transpondery.

Re: awaria silnika 16 16v

PostNapisane: 8 lut 2015, o 11:13
przez sjb77
Witam . problem jest bo nie mam drugiego kluczyka. To co wyczytałem w necie jak lampka z kluczykiem świeci to jest problem z silnikiem . Jak by migała to jest uszkodzony immo. Najdziwniejsze jest to ze przekaźnik od pompy świruje jak załącza się nie tyka tylko strzela jak by nie chciał sie przyciągnąć styk.

Re: awaria silnika 16 16v

PostNapisane: 8 lut 2015, o 11:17
przez tuszok
Jeśli słychać, że coś nie tak z przekaźnikiem to należałoby go podmienić. Na początek przydałoby się odczytać błędy. Masz dostęp do kompa? Jeśli nie to chociaż odczytaj metodą "gaz-hamulec-zapłon", chociaż nie ukrywam, że lepiej byłoby podłączyć pod kompa w celu diagnozy.

Re: awaria silnika 16 16v

PostNapisane: 8 lut 2015, o 11:30
przez sjb77
sprawdzałem gaz hamulec . wyskoczyło dużo błędów 20100 20200 20300 20400 023005 161600 161450 035100 035200 035300 035400. Przekaźnik zmieniłem i jest to samo co jest najdziwniejsze jak odłączę pompę paliwa z wtyczki to przekaźnik działa poprawnie . wykręciłem pompę bo myślałem ze padła ale działa i pompuje na krótko

Re: awaria silnika 16 16v

PostNapisane: 8 lut 2015, o 11:53
przez tuszok
Przy takiej ilości błędów nie obędzie się bez podłączenia pod kompa bo nie wiadomo które błędy są aktywne a które tylko wiszą w pamięci i trzeba by wszystko po kolei sprawdzać. Błędy dotyczą klap wirowych w kolektorze dolotowym, cewki zapłonowej, pompy paliwowa, czujnika ciśnienia wtrysku, imobilaizera itp. Możesz spróbować odłączyć akumumulator na jakieś pół godziny - może komputer nałapał jakiś głupich błędów i to pomoże.

Re: awaria silnika 16 16v

PostNapisane: 8 lut 2015, o 12:15
przez sjb77
dziękuje zaraz odłączę aku

Re: awaria silnika 16 16v

PostNapisane: 8 lut 2015, o 15:14
przez sjb77
Doszedłem że na pompę idzie 9 v. Podłączyłem przewód pluszowy dodatkowo do przekaźnika pompy i auto odpaliło. Co może być powodem że z przekaźnika idzie 9v a nie 12v

Re: awaria silnika 16 16v

PostNapisane: 8 lut 2015, o 19:29
przez tuszok
A jakie napięcie dochodzi do przekaźnika? Być może słaba masa albo coś ze skrzynką UEC bo wiem, że były z nimi różne problemy.

Re: awaria silnika 16 16v

PostNapisane: 8 lut 2015, o 20:51
przez sjb77
To co pamiętam to był 12 v ale głowy nie dam bo tyle mierzył że już nie pamiętam. A jak by było 9v to coś z uec może być? Czy jak rozbiore będę coś widział