Strona 1 z 2

Astra III, 1.6 Benzyna 105 KM 77 KW Kombi

PostNapisane: 21 sie 2014, o 18:25
przez pectore
Witajcie, jako nowy uzytkownik auta mam do was kilka pytan, oczywiscie od razu sie nie zniechecajcie bo to pytania na poziomie moze przedszkola no ale ciekawi mnie to i to bardzo...
Zakupilem dosc nie dawno auto 85 tys przebiegu, 2007 rok okolo 7000 euro w Niemczech na moj gust dosc drogi zakup bo spogladajac na silnik wlasciwie nic tam ciekawego nie ma... >D tak jakby silnik nie oddawal ducha auta, czyli jakby strach troche tym jezdzic ... no ale ok np pasek rozrzadu wymienia sie dosc rzadko, a zakup takiego paska to koszt 22 euro...wiec bardzoooo nie wiele w porownaniu do Renault.

Dlaczego wybor padl na Opla ? jezdzilem caly czas Renault Laguna II 400 000 przebiegu i aktualnie raczej odstawiam auto na szrot, mimo ze nadal jezdzi. Skusilem sie na tansze czesci Astry, tymbardziej ze mieszkam w Niemczech, no ale zacznijmy

1. Auto jak mi sie wydaje nie posiada turbo ?
2. Kolo dmumasowe w tym aucie znajduje sie ?
3. Jaki olej lejecie do silnika ? widzialem 0w30

No i kwestia brania oleju, kto mi powie dlaczego PODOBNO te silniki pobieraja olej ? bo nie rozumiem, wielu ludzi uwaza to za zjawisko normalne. Tylko gdzie ten olej ucieka >D

No wlasnie jak rozwiazac problem np braku czujnika temperatury silnika ? czujnik jest, tyle ze na liczniku nie ma jego wyniku heh...co stanie sie kiedy np temperatura osiaga nagle 96 stopni ? komputer sygnalizuje ? wiem ze po kliknieciu settings mozna zobaczyc temperature ale jadac caly czas nie bede mial wlaczonego settings

Pozdrawiam serdecznie i licze na pomoc

Re: Astra III, 1.6 Benzyna 105 KM 77 KW Kombi

PostNapisane: 21 sie 2014, o 20:19
przez tuszok
1. Tak jak napisałeś nie ma turbo ale ma zmienne fazy rozrządu.
2. Nie ma dwumasy w tym silniku.
3. Ja leje GM Dexos II 5W30
Te silniki są luźno spasowane i producent dopuszcza branie oleju o ile się nie mylę do 0.6l/1000km ale to nnie jest norma. Ja u siebie od wymiany do wymiany (20kkm) nie dolewam ani grama bo nie ma takiej potrzeby, przebieg auta 190kkm.
Co do temperatury płynu chłodniczego to w tych autach faktycznie nie ma na zegarach temperatury silnika ale jest kontrolka przegrzania i jak będzie taka potrzeba to napewno się zaświeci. Temperatura w tych silnikach chwilowo dochodzi nawet do 112*C a stała utrzymuje się na poziomie ok 98-104*C


Teraz zauważyłem rozbieżność: w tytule pytasz o silnik 105KM a przy niku masz symbol silnika Z16XER tym się sugerowałem i taki opisałem ale jeśli faktycznie masz 105KM
to w tym silniku nie ma zmiennych faz rozrządu, reszta bez zmian i oznaczenie tego silnika to Z16XEP

Re: Astra III, 1.6 Benzyna 105 KM 77 KW Kombi

PostNapisane: 22 sie 2014, o 17:27
przez miranda
tuszok napisał(a):nie dolewam ani grama

Ja też nie dolewam. Pod tym względem jest tu lepiej niż np. w corolli.
tuszok napisał(a):jest kontrolka przegrzania i jak będzie taka potrzeba to napewno się zaświeci.

Przestrzegam przed takim podejściem. Jak ci padnie np. termostat to zanim ci się zapali kontrolka zobaczysz najpierw dym spod maski. Ale to już będzie za późno... :o

Re: Astra III, 1.6 Benzyna 105 KM 77 KW Kombi

PostNapisane: 22 sie 2014, o 18:40
przez tuszok
Z tego co mi wiadomo to kontrolka bierze sygnał z czujnika temperatury silnika na który nie ma wpływu termostat ;) i nawet jeśli się nie otworzy a silnik osiągnie niebezpieczną temperaturę to kontrolka się zaświeci.

Re: Astra III, 1.6 Benzyna 105 KM 77 KW Kombi

PostNapisane: 22 sie 2014, o 21:39
przez miranda
tuszok napisał(a):kontrolka bierze sygnał z czujnika temperatury silnika

A dokładniej z czujnika temperatury płynu chłodzącego. Jak ci się płyn zagotuje to wtedy się zapali. Gdyby był normalny wskaźnik to wskazówka byłaby już dawno na czerwonym polu.

Re: Astra III, 1.6 Benzyna 105 KM 77 KW Kombi

PostNapisane: 23 sie 2014, o 12:28
przez tuszok
miranda napisał(a):Gdyby był normalny wskaźnik to wskazówka byłaby już dawno na czerwonym polu.

Masz rację ale nie ma normalnego czujnika więc pozostaje tylko ta kontrolka lub jazda na podglądzie temperatury na BC albo założyć dodatkowy wskaźnik.

Re: Astra III, 1.6 Benzyna 105 KM 77 KW Kombi

PostNapisane: 26 paź 2014, o 21:00
przez snupologg
Ja dolewam co ok 1000km 200ml oleju i faktycznie w ASO powiedzieli mi że norma to 0,6l na 1000km. Też mnie to dziwi bo jakoś dużo jeśli weźmiemy pod uwagę to że przegląd się robi co ok 30tyś. to w takim razie można wlać między przeglądami 18 litrów oleju i to będzie normą :) trochę dużo no ale skoro taka norma to taka norma

Re: Astra III, 1.6 Benzyna 105 KM 77 KW Kombi

PostNapisane: 29 paź 2014, o 20:06
przez TadeS53
Witam, też sprowadziłem z Niemiec Astrę 3 kombi z 2007 roku. Astra Twoja prawdopodobnie tak jak moja ma
silnik Z16XE1 Twin port 105 kM, on jest podobny do Z16XEP tylko różni się dolotem powietrza. Moja miała przebieg
ok 150000km więc od razu wymieniłem pasek rozrządu, bo wg książki obsługi pasek należy wymienić po 150kkm.
Wg książki obsługi Niemiec lał olej 5w30. Planuję silnik zagazować, tylko jak poczytałem w internecie o gazowaniu
akurat tych silników to mi się odechciewa. Ale jeżdżąc na benzynie, po mieście pali jak smok ponad 9 l/100km.
Jeśli zamierzasz silnik zagazować, to może masz już wybraną instalację.

Re: Astra III, 1.6 Benzyna 105 KM 77 KW Kombi

PostNapisane: 1 kwi 2016, o 16:40
przez KamilMegan
Ile oleju wchodzi to tego silnika ?

Re: Astra III, 1.6 Benzyna 105 KM 77 KW Kombi

PostNapisane: 1 kwi 2016, o 20:29
przez TadeS53
Do silnika benzynowego o pojemności 1,6 dcm3 leje się 4 litry oleju. Po każdej wymianie należy sprawdzić wskaźnikiem poziom oleju i w razie potrzeby
skorygować go. Nie lać za dużo.