Strona 1 z 5

Szarpanie! POMOCY!

PostNapisane: 1 cze 2014, o 19:44
przez darkangel
Witam serdecznie,

Jestem tu nowy, więc proszę o wyrozumiałość ;)
Od około miesiąca jestem "szczęśliwym" posiadaczem Astry H 2.0 turbo GTC 2005r
Na początku mojej "przygody" z tym autkiem myślałem, że będziemy się rozumieli bez słów ;) jednak szybko okazało się, że aż tak dobrze nie będzie :lol: na początku od razu do roboty całe hamulce. To jeszcze przeżyłem, ale to co później się stało to już przerosło nawet mnie :o
Pewnego pięknego dnia podczas przyspieszania asterka zaczęła "podszarpywać" ale delikatnie, więc nie przejąłem się tym aż tak bardzo... Od tego czasu szarpanie stawało się coraz bardziej uciążliwe. Następnie padło turbo i poszło do regeneracji. Myślałem, że to szarpanie było wynikiem uszkodzenia turbiny, ale turbo wróciło z regeneracji, mechanik założył, wymienił olej, filtry i ku mojejmu zdumieniu astra dalej szrpała :shock: mechanik nie mógł dojść do tego co mogło być przyczyną, ale stwierdził, że może to być przyczyna awarii komputera, więc oddał kompa do naprawy i jeszcze coś kupił do jakiegoś zaworu za 150zł... Zadzwonił do mnie, że auto jest naprawione :D Odebrałem i rzeczywiście wszystko było OK, ale...po przejechaniu 10 km problem wrócił! Najpierw delikatne szarpnięcia, a potem już tak samo jak było!
Już "głupi" jestem i nie wiem co robić!

Reasumując;
Auto szarpie przy przyspieszaniu, że aż strach coś wyprzedzać :o
Bardzo proszę o pomoc w zdiagnozowaniu problemu

Pozdrawiam serdecznie

Re: Szarpanie! POMOCY!

PostNapisane: 4 cze 2014, o 15:37
przez sparspar
Napisz lepiej jakie błedy odczytał w komputerze twoj mechanik?
I tak sobie myśle, zeby oddawac od razu turbine do regeneracji...to jest chore co ten mechanior wymyslil, rozumiem gdyby silnik wpadł w tryb awaryjny lub brakowałoby mu mocy..wtedy można przyjrzec sie turbinie a dokładnie jej sterowaniu. Moze brakowac mu paliwa albo problem z masa. Daj wiecej szczegolow co ten mechanior sprawdzil no i przede wszystkim bledy...

Re: Szarpanie! POMOCY!

PostNapisane: 4 cze 2014, o 15:50
przez darkangel
To może ja sprecyzuje,
Turbina nadawała się do regeneracji, bo w trasie asterka zaczęła strasznie dymić i brakowało mocy, więc pierwsza myśl, to padło na turbo :D
Mechanik, kiedy odbierał turbinę z regeneracji dowiedział się, że była już w opłakanym stanie.
Błędy z kompa to,

P1106
P1243

Re: Szarpanie! POMOCY!

PostNapisane: 4 cze 2014, o 15:58
przez sparspar
Wychodzi na to , ze poprzedni własciciel nie szanował samochodu skoro padło turbo. Jaki przebieg ma auto?150tys?
a tak poza tym to bez zadnego gadania zaczałbym od wymiany świec i filtra powietrza to podstawa jeżeli samochod kupiłes miesiac temu. Wymienił Ci mechanik swiece?

Re: Szarpanie! POMOCY!

PostNapisane: 4 cze 2014, o 16:08
przez darkangel
Autko ma przejechane 117tyś. Też tak sobie myślę właśnie, że poprzedni właściciel nie szanował tego auta. Ogólnie stan wizualny autka oceniam na idealny tylko mechanicznie to już nie jest tak "różowo" ale chcę zrobić asterkę dla siebie, a już pochłonęła troszkę kaski...niestety :shock:
Na naprawy w ciągu 1.5 miesiąca wyadałem ponad 3000zł :(
Po przejrzeniu tego forum coraz bardziej utrwalam się w tym, że problem leży w układzie zapłonowym.
Cewka lub świece :o które nie były wymieniane

Re: Szarpanie! POMOCY!

PostNapisane: 4 cze 2014, o 16:19
przez sparspar
Słuchaj cewke na razie zostaw w spokoju. Wymien swiece, przypatrz sie jak one wyglądaja. Jak ja sprowadzilem astre z przebiegiem 130 tys, to ani rozrzad ani swiece , filtry, klima nie dzialajaca,-nic nie bylo wrobione-własciciel miał to gdzies, a olej w silniku to istny szlam. Swiece wyciagniete z auta miały trzy razy wieksza szpare niz kupione w sklepie.Tarcze były hamulcowe cienkie jak zyletki :)
Czy błedy po wymianie turbo pojawiaja sie nadal, bo jesli tak to moze nieszczelnosc rurek lub dolotu

Re: Szarpanie! POMOCY!

PostNapisane: 4 cze 2014, o 16:20
przez sparspar
Chodzi mi o to czy mechanik wymienil ten wezyk sterujacy co idzie do turbo?

Re: Szarpanie! POMOCY!

PostNapisane: 4 cze 2014, o 16:28
przez darkangel
Wiesz co, nic mi nie wiadomo czy wymianiał ten wężyk o którym piszesz :o Wiem, że naprawiał zawór bocznikowy turbiny, bo membrama była popękana czy coś i dawał kompa do naprawy i jak odbierałem od niego auto, to wszystko było OK, ale po przejechaniu kilku km problem powrócił niestety :(
Jeżeli chodzi o błędy, to już się nie pojawiają i to mnie szczerze trochę dziwi, bo wcześniej już ze zregenerowanym turbo po serii szarpnięć przy gwałtownym przyspieszaniu włączał się check engine i auto przechodziło w tryb awaryjny. Teraz problem z szarpaniem jest taki sam, ale check się nie zapala i nie ma żadnych błędów ( przynajmniej jeśli chodzi o metodę gaz-hamulec)

Re: Szarpanie! POMOCY!

PostNapisane: 4 cze 2014, o 16:41
przez sparspar
Czyli naprawiał bocznikowy, a pozostał jeszcze jeden tzw elektrozawor,(po podaniu napiecia powinien cyknac) steruje tym zaworem bocznikowym, jeden wezyk idzie na pewno do kolektora ssacego,
Nie wiem jak w Twoim silniku jest to rozwiazane, musiałbym gdzies sie przyjrzec, ale czesto zdarza sie, że ten zaworek szwankuje, lub jeden z wezykow jest przetarty

Re: Szarpanie! POMOCY!

PostNapisane: 4 cze 2014, o 16:53
przez darkangel
OK, dzięki. Jak będę u niego teraz to zapytam się czy sprawdzał ten elektrozawór o który wspomniałeś i o te wężyki też się zapytam.
A teraz wymienię sobie świece i zobaczymy co się będzie działo :? Czy sam poradzę sobie z wymianą, czy lepiej do mechaniora?