Opel Astra III


Przebieg licznik gości
Astra | porady | usterki | akcje serwisowe | forum | giełda | powiadomienia | kontakt | szukaj | o stronie

silnik Z16XEP 1.6 benzyna 105km 2004 - błędy

Porady, problemy, opinie związanie z silnikami i ogólnie napędem benzynowym i LPG.

Moderator: piotii

Re: silnik Z16XEP 1.6 benzyna 105km 2004 - błędy

Postprzez mateusz » 5 maja 2014, o 15:17

obojetnie jaki czujnik poziomu plynu nigdy nie bd na zbiorniku ;) grawitacja :P poziom mierzy sie na dole pojemnika i jak go jest malo to wtedy informuje. jak sie nie myle ze strony kierowcy wkladajac reke pod pojemnik to wymaca sie jakis kabelek.
Avatar użytkownika
mateusz
Weteran
 
Posty: 548
Dołączył(a): 20 cze 2013, o 13:54
Lokalizacja: OPR Głogówek
Silnik: 1.9 CDTI Z19DT

Re: silnik Z16XEP 1.6 benzyna 105km 2004 - błędy

Postprzez Shah » 5 maja 2014, o 17:41

Avatar użytkownika
Shah
Klubowicz
 
Posty: 101
Dołączył(a): 25 wrz 2013, o 14:28
Lokalizacja: Sandomierz
Silnik: 1.6 Z16XEP

Re: silnik Z16XEP 1.6 benzyna 105km 2004 - błędy

Postprzez altexperte » 9 maja 2014, o 21:06

Shah napisał(a):
Luzy? Jaki masz przebieg? Ja u siebie na liczniku mam 180 000 km (jaki jest rzeczywisty przebieg nie wiem) i luzy są w normie.


Rzeczywisty to cholera wie. Na budziku mam 97 tys km, stan auta w sumie zdaje się potwierdzać, choć sądzę, że prędzej ma ze 150 tys km.
Dziś przeczyściłem przepustnicę, odmę, przepływomierz, wymieniłem filtr. Nadal to samo. Chyba wymienię ten rozrząd - wymieniałeś już może ? Przy ilu km powinno się to zrobić ?
Avatar użytkownika
altexperte
Starszy kierowca
 
Posty: 44
Dołączył(a): 30 gru 2013, o 21:18
Lokalizacja: Łódź
Silnik: 1.6 Z16XEP

Re: silnik Z16XEP 1.6 benzyna 105km 2004 - błędy

Postprzez mateusz » 9 maja 2014, o 21:11

to powinno Ci wyjasnic sprawe ;)

viewtopic.php?f=10&t=939
Avatar użytkownika
mateusz
Weteran
 
Posty: 548
Dołączył(a): 20 cze 2013, o 13:54
Lokalizacja: OPR Głogówek
Silnik: 1.9 CDTI Z19DT

Re: silnik Z16XEP 1.6 benzyna 105km 2004 - błędy

Postprzez altexperte » 9 maja 2014, o 21:19

mateusz napisał(a):to powinno Ci wyjasnic sprawe ;)

viewtopic.php?f=10&t=939


Dzięki. No nic - z braku pomysłu - wymienię ten rozrząd już teraz.
Avatar użytkownika
altexperte
Starszy kierowca
 
Posty: 44
Dołączył(a): 30 gru 2013, o 21:18
Lokalizacja: Łódź
Silnik: 1.6 Z16XEP

Re: silnik Z16XEP 1.6 benzyna 105km 2005 - błąd 0171

Postprzez Piotr1991 » 1 cze 2014, o 15:43

witam
samochód ma przejechane udokumentowane w serwisie (sprawdzone) 149 tys km.
zamontowałem instalację stag do swojej astry. po przejechaniu ok 300 km na nowej instalacji i zatankowaniu do pełna zapaliła się kontrolka silnika. "nożnie" zdiagnozowałem że to błąd 0171 - mieszanka za uboga dla pełnych obciążeń.
może mi ktoś pomóc dlaczego ten błąd się pojawił? Na benzynie też pali się ta kontrolka. samochód normalnie jeździ nic nie stracił na mocy ani nic. Przed instalacją odwiedziłem wiele warsztatów gdzie montują instalację lpg i wszyscy zapewniali że te silniki dobrze sprawują się na gazie.
Piotr1991
Nauka jazdy
 
Posty: 8
Dołączył(a): 1 cze 2014, o 15:34
Lokalizacja: wadowice
Silnik: 1.6 Z16XEP

Re: silnik Z16XEP 1.6 benzyna 105km 2004 - błędy

Postprzez bagi33 » 1 paź 2014, o 12:09

altexperte napisał(a):Siema.
Możliwe, że tak jest jutro oprócz w.w. elementów sprawdzę też filtr oraz przepływomierz. Dzięki za info.

Witaj mam Astrę III Z16XER,mam pytanie?gdzie znajduję się nieszczęsny przepływomierz powietrza,i czy da się go wyczyścić jak w innych autach,czy też trzeba go wymienić?oraz,czy wymiana to jakiś skomplikwany proces,że trzeba z nim jechać do mechanika.
Z góry dziękuję ,pozdrawiam
bagi33
Nauka jazdy
 
Posty: 8
Dołączył(a): 28 cze 2013, o 18:40
Silnik: 1.6 Z16XER

Re: silnik Z16XEP 1.6 benzyna 105km 2004 - błędy

Postprzez altexperte » 1 paź 2014, o 22:51

bagi33 napisał(a):
altexperte napisał(a):Siema.
Możliwe, że tak jest jutro oprócz w.w. elementów sprawdzę też filtr oraz przepływomierz. Dzięki za info.

Witaj mam Astrę III Z16XER,mam pytanie?gdzie znajduję się nieszczęsny przepływomierz powietrza,i czy da się go wyczyścić jak w innych autach,czy też trzeba go wymienić?oraz,czy wymiana to jakiś skomplikwany proces,że trzeba z nim jechać do mechanika.
Z góry dziękuję ,pozdrawiam


W z16xep jest po lewej stronie zaraz za filtrem powietrza. http://img2.sprzedajemy.pl/540x405_prze ... 658462.jpg
Wygląda to tak jak na zdjęciu powyżej - od lewej - najpierw jest "puszka" filtra, potem to z czego wystaje ten wtyk to przepływomierz.
Wymiana to wypięcie jednej wtyczki i odkręcenie z rur doprowadzających powietrze do przepustnicy, nic skomplikowanego. Da się wyczyścić np. sprężonym powietrzem.
Avatar użytkownika
altexperte
Starszy kierowca
 
Posty: 44
Dołączył(a): 30 gru 2013, o 21:18
Lokalizacja: Łódź
Silnik: 1.6 Z16XEP

Re: silnik Z16XEP 1.6 benzyna 105km 2004 - błędy

Postprzez bagi33 » 2 paź 2014, o 11:44

Witam serdecznie, dziękuję ,u mnie wygląda to troszeczkę inaczej, ale znalazłe
m.Fakt żadna filozofia.Dziękuję jeszcze raz i pozdrawiam
bagi33
Nauka jazdy
 
Posty: 8
Dołączył(a): 28 cze 2013, o 18:40
Silnik: 1.6 Z16XER

Re: silnik Z16XEP 1.6 benzyna 105km 2004 - błędy

Postprzez luko » 25 paź 2014, o 18:04

Cześć,

dziś wystąpił u mnie podobny problem. Po ujechaniu może 2 km, gdy stanąłem na światłach, autem zaczęło trochę telepać, jakby zaczął pracować na 3 cylindrach. Gdy dodaję gazu, efekt nasila się. Gdy jadę powyżej 50 km/h, miga kontrolka z silniczkiem (-> co to oznacza?).
Metodą "pedałową" sprawdziłem błędy ECN:

1. 130000
Znalazłem taką informację na tym forum, cytuję: P1300 - Misfire Detected at Low Fuel Level B-025 czyli wykryto przerwy zapłonu z powodu niskiego poziomu paliwa. Jeśli nie miałeś niskiego poziomu paliwa, to kabelki do sprawdzenia.
I tu mam dylemat, bo akurat tuż po rozpoczęciu objawów zapaliła się "rezerwa. No ale nigdy tak nie było, że po zapaleniu kontrolki rezerwy auto tak się zachowywało... więc chyba wszystko wskazuje na jakiś problem z zapłonem - dobrze kombinuję?
Jednak czytałem też, że podobne objawy powoduje problem z EGR, co też nie zawsze znajduje odzwierciedlenie w pokazywanych na wyświetlaczu błędach, a nawet po podłączeniu do profesjonalnego komputera, w efekcie czego mechanicy wymieniają połowę elementów, a na końcu biorą się za EGR i okazuje się, że faktycznie był przyczyną... co Wy sądzicie na ten temat? Czy jadąc do mechanika od razu nakierować go na EGR?

2. Pojawia się także 161450, ale to chyba znana przypadłość w "trójkach" - żyję z tym od kilku lat i myślę, że nie ma to związku opisanymi wyżej objawami.

Co radzicie? Czy moje przypuszczenia są słuszne? Czy to może być coś jeszcze?

Aha, rozrząd wymieniałem jakieś 70000 km temu - planuje właśnie wymianę - myślicie, że mogą to być objawy, że coś pada w rozrządzie?

Auto jest z 2006 r, pozostałe dane jak w temacie, przebieg 125000 km.

Łukasz
luko
Kierowca
 
Posty: 10
Dołączył(a): 25 paź 2014, o 12:21
Silnik: 1.6 Z16XEP

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Napęd, silniki benzynowe i LPG

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 24 gości

cron
stat4u