Opel Astra III


Przebieg licznik gości
Astra | porady | usterki | akcje serwisowe | forum | giełda | powiadomienia | kontakt | szukaj | o stronie

Problem z olejem

Porady, problemy, opinie związanie z silnikami i ogólnie napędem benzynowym i LPG.

Moderator: piotii

Problem z olejem

Postprzez Jaca1990 » 15 kwi 2020, o 17:28

Witam. Jestem posiadaczem astry gtc silnik 1.6 benzyna z 2006 roku. Niedawno robiłem kapitalny remont silnika bo tak zalecił mechanik gdyż zarl dużo oleju i falowały obroty na biegu jałowym. Po wymianie oleju na 5w30 i zrobieniu 10 tys km musiałem już dwa razy dolewac olej po litrze. Auto ma przejechane 201 tys remont był przy 191tys. Czy to normalne żeby dalej brał olej?zadnych wyciekow nie widać silnik suchy. Mam jak coś fakture co było robione w nim podczas remontu.
Jaca1990
Nauka jazdy
 
Posty: 8
Dołączył(a): 15 kwi 2020, o 17:17
Silnik: 1.6 Z16XEP

Re: Problem z olejem

Postprzez Whitemamba » 15 kwi 2020, o 23:11

A co było robione?
Whitemamba
Klubowicz
 
Posty: 130
Dołączył(a): 6 mar 2019, o 16:29
Silnik: 1.6 Z16XEP

Re: Problem z olejem

Postprzez Jaca1990 » 16 kwi 2020, o 09:25

Regeneracja głowicy z reg. zaworów
Naprawa główna jednostki napedowej
Pasta miska olejowa Victor reinz
Usługa szlifierska przeł.tlokow na goraco
Tlok
Panewki korbowodowe
Zmywacz do hamulcow
Uszczelniacz silnika
Uszczelka pokrywy zaworow
Uszczelka śruby miski olejowej
Uszczelniacz walka rozrzadu
Zestaw śrub głowicy cylindrow
Uszczelka głowicy cylindrow
Uszczelka kolektora wydechowego
Uszczelka kolektora ssacego
Filtr oleju
Termostat cieczy chlodzacej
Odma
To wszystko było robione i wymieniane bo zużyte części dostałem spowrotem
Jaca1990
Nauka jazdy
 
Posty: 8
Dołączył(a): 15 kwi 2020, o 17:17
Silnik: 1.6 Z16XEP

Re: Problem z olejem

Postprzez Whitemamba » 16 kwi 2020, o 10:35

Tłok. Wymienione pierścienie? Jeśli wymieniona była membrana odmy to czy oryginalna? Jakiej firmy olej? Dymił?
Whitemamba
Klubowicz
 
Posty: 130
Dołączył(a): 6 mar 2019, o 16:29
Silnik: 1.6 Z16XEP

Re: Problem z olejem

Postprzez Jaca1990 » 16 kwi 2020, o 10:39

Membrana oryginalna, pierścienie wymienione zalany olej 10w40 GM po 1000 km wymiana na 5W30 też oplowski. Nie dymił osadu na wydechu nie ma
Jaca1990
Nauka jazdy
 
Posty: 8
Dołączył(a): 15 kwi 2020, o 17:17
Silnik: 1.6 Z16XEP

Re: Problem z olejem

Postprzez zienius » 16 kwi 2020, o 11:00

Cześć,
W płynie chłodniczym nie ma oleju?
Co ile km dolewałeś olej?
zienius
Kierowca
 
Posty: 12
Dołączył(a): 7 lip 2013, o 19:50
Silnik: 1.6 Z16XER

Re: Problem z olejem

Postprzez Jaca1990 » 16 kwi 2020, o 11:11

Siema. Sprawdzałem i nie ma oleju w płynie chłodniczym. Pierwszy raz dolewałem po ok 6000 km i teraz drugi raz po 10tys. Kontrolka się zapaliła jak poziom oleju był równo w połowie na bagnecie
Jaca1990
Nauka jazdy
 
Posty: 8
Dołączył(a): 15 kwi 2020, o 17:17
Silnik: 1.6 Z16XEP

Re: Problem z olejem

Postprzez zienius » 16 kwi 2020, o 16:41

Kontrolka niskiego poziomu oleju nie powinna się zapalać przy wskazaniu na bagnecie połowy stanu (zakładając, że samochód stoi wypoziomowany). Jej wskazanie powinno odpowiadać minimalnemu zakresowi bagnetu.
Wg instrukcji wskazanie bagnetu pomiędzy minimalnym a maksymalnym poziomem odpowiada 1 litrowi oleju.
Dla silnika Z16XER norma zużycia oleju na 1000km to 0,6l, i myslę, że dla Z16XEP jest tak samo.
Jaki jest Twój styl jazdy?
Czy często robisz trasy i z jakimi prędkościami?
zienius
Kierowca
 
Posty: 12
Dołączył(a): 7 lip 2013, o 19:50
Silnik: 1.6 Z16XER

Re: Problem z olejem

Postprzez Jaca1990 » 16 kwi 2020, o 17:04

Po mieście malo jeżdżę przeważnie robię trasy do pracy. Nie piłuje go na trasie jadę 90-120 km/h. Jeśli chodzi o ten bagnet to sprawdzałem na parkingu pod domem gdzie nie ma żadnego spadu i pokazywał między min a max po odpaleniu kontrolka się nie świeci po ujechaniu może 10 km się zapala dolałem 3 setki oleju stan na bagnecie nie uległ zmianie ale kontrolka przestała swiecic
Jaca1990
Nauka jazdy
 
Posty: 8
Dołączył(a): 15 kwi 2020, o 17:17
Silnik: 1.6 Z16XEP

Re: Problem z olejem

Postprzez Whitemamba » 16 kwi 2020, o 18:01

Kontrolka oleju niekoniecznie związana jest z poziomem samego oleju. Może mieć związek z lepkością, temperaturą oleju itp. Kiedyś zapaliła mi się po jeździe autostradowej (poziom był ok.) jechałem chyba wtedy na oryginalnym oleju GM. Przetestowałem w między czasie kilka i u mnie najlepiej sprawuje się Motul.
Whitemamba
Klubowicz
 
Posty: 130
Dołączył(a): 6 mar 2019, o 16:29
Silnik: 1.6 Z16XEP

Następna strona

Powrót do Napęd, silniki benzynowe i LPG

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 24 gości

cron
stat4u