Witam,
po odpaleniu silnik pracuje nierówno, na wydechu słychać "strzały" powietrza - nierównomierny wydech, brak reakcji na pedal gazu, wrecz mozna by nim zadusic auto, po ok minucie skok obrotów do ok 1,5 tys i potem stabilizacja i rowna praca silnika - mniej wiecej rowna. Chodzi juz dobrze po rozgrzaniu i na krtokich przestojach, po zgaszeniu silnika na ok 2 godz, mimo, ze nie ostygł, to problem sie pojawia. Na gazie silnik pracuje rowniej ale tez nie jest ideal - nadal strzela z wydechu.
Podlaczenie do kompa pokazlo bledy:
- P1614 - Nieprawidlowy kluczyk immobilizera - nieciagly
- P0304 - Zaplon cylindra 4 - wypadanie zaplonow - nieciagly
- P0170 - Adaptacja dawki paliwa z sonda lambda za katalizatorem, za uboga Bank 1 - nieciagly
Po resecie bledow, chwilowa poprawa pracy silnika, ale po ok minucie pojawil sie blad:
- P0170 - Adaptachja dawki paliwa z sonda lambda za katalizatorem, za uboga Bank 1 - staly
W komputerze widać było odczyta jakichś wartości z sondy - 2 pomiary napiecia, wartosci zmienialy sie przy dodawaniu gazu.
Po skasowaniu bledu, znowu poprawa pracy silnika - dalej juz nie mialem czasu testowac z mechanikiem.
Pytania:
1. Wymienic sonde za katalizatorem (P0170), mimo ze komputer pokazywal jakis odczyt napiecia z sond? Czytalem ze czesto dziury w ukladzie wydechowym powoduja ten blad, a mam na pewno dziury w końcowym wydechu, ale czy to moze miec wplyw?
2. Co z bledem P0304 - moze byc wynikiem bledu P0170? Czy trzeba coś z tym robić? Mechanik mówi ze usczelka pod głowicą do wymiany... Ale czy na pewno?