przez Creative92 » 3 sty 2022, o 20:37
Panowie mam pytanie. Od razu dodam że mam silnik A16XER (sic!). Mierzyłem dzisiaj luzy zaworowe i ciśnienie w cylindrach w związku z problemami z odpalaniem zimnego silnika. I sprawa wygląda tak (cylinder nr 1 przy rozrządzie): cylindry 1, 2, 4 - 10atm; cylinder 3 - 11atm. Luzy na zaworach ssących 1 - 8 (1 przy rozrządzie): wszystkie minimum 0.25 (norma 0.25 +- 0.04); luzy na z zaworach wydechowych 9 - 16 (9 przy rozrządzie): 9, 10 - 0.16, 11 - 0.21, 12 - 0.21, 13 - 0.18, 14 - 0.20, 15, 16 - 0.18. Zastanawiam się czy ten zbyt mały luz może powodować takie wartości sprężania? Zdejmować głowice czy zająć się tym luzem? I po korekcie sprężanie wróci do normy?
Daewoo Nubira 2 Kombi 1.6 16V '01 A16DMS(10.2012 - 08.2014)
Opel Astra G HB 1.6 16V '98 Z16XEP(02.2015 - 12.2018)
Opel Astra H HB 1.6 16V '12 A16XER(03.2018 - jest)
Alfa Romeo 159 SW 2.4 20V '11 (11.2021 - jest)