przez topiq » 24 lip 2020, o 17:45
Pierwszy bieg 99 st. drugi 105 st. C.
Ta temperatura to w mieście czy na trasie? Jak w mieście to normalka.
Przy takiej temperaturze 105 st. C gruba rura od termostatu do chłodnicy powinna być gorąca nie ciepła. Jeżeli tak nie jest to termostat się nie otwiera do końca.
Jeżeli w trasie masz takie temperatury to jak wyżej.
Może być jeszcze zamulona chłodnica.
Zobacz też jak wygląda ożebrowanie chłodnicy, czy od frontu nie jest zabita syfem, piachem i co tam się da. Przy tym silniku o ile nie masz automatu, jest jeden wentylator wspólny dla klimy i silnika.
Skoro przy 99 st. C wentylator się załącza na 1 biegu i zbija temperatury, to raczej wszystko ok z nim i chłodnica chyba też, chociaż mi nigdy powyżej 106-107 st. C mimo braku 1 biegu nie wzrosła. Drugi bieg dość skutecznie zbija temperatury. Ostatnia opcja najdroższa to słaba wydajność pompy wody, przykładowo jak ktoś przy zmianie rozrządu wymieniał tylko pasek i napinacz a pompę zostawiał starą. Ale to raczej by zaczęła hałasować i przeciekać.
Bez powyższych informacji ciężko coś wnioskować.