Witam Wszystkich zainteresowanych tematem. Proszę Was o pomoc w znalezieniu przyczyny wysokiego ciśnienia oleju w Z20lel. Zacznę od początku auto co jakiś czas zaczeło kopcić na siwo wiec padło na uszczelnienia na turbinie, a ze turbina była wymieniana rok temu i jest jeszcze na gwarancji zadzwoniłem do firmy od regeneracji turbin żeby spytać jak z wysyłką lecz Pan najpierw powiedział żeby sprawdzić ciśnienie oleju przed wysłaniem turbiny. Wykonałem ta czynność specjalnym przyrządem manometrem i na ciepłym silniku na biegu jałowym miał 5 barów a przy maksymalnych obrotach między 8 a 9 barów. Według autodata powinno być na biegu jałowym 1,5 bara więc trochę za dużo. Rozebrałem całą pompę oleju wszystkie tłoczki chodzą bez zarzutu nic się nie przycinają, zdjąłem cała miskę olejowa wyczyściłem i złożyłem z powrotem ale nic nie pomogło Moje pytanie brzmi czy może ma ktoś jakiś pomysł w czym może leżeć przyczyna? Dzięki z góry za podpowiedzi
Zakładając swój wątek sprecyzujcie problem bo nikt nie czyta w myślach i nie wie jakie błędy Wam wyskakują.A potem starajcie się ukończyć każdy rozpoczęty wątek.
misiu88 napisał(a):pompa to jest bardzo prosty mechanizm ...
Zgadzam się, .Tak naprawdę w większości przypadków te spadki ciśnienia spowodowane są przez sprężynki. No chyba, że kupiłeś niedawno auto a poprzedni wlasciciel przed sprzedażą probowal zaleczyc silnik "motodoctorkiem" .... Na manometr klasy trzeciej tez bierz poprawke, A jak bedziesz jezdzil na 9 barach to dlugo nienacieszysz sie autem.
Pozdrawiam
Zakładając swój wątek sprecyzujcie problem bo nikt nie czyta w myślach i nie wie jakie błędy Wam wyskakują.A potem starajcie się ukończyć każdy rozpoczęty wątek.
Wiem ze za długo z takim ciśnieniem silnik nie polata. Jutro zamawiam sprężynkę lecz trzeba trochę poczekać. Auto mam już rok i nie wydaje mi się żeby był zalany jakimś doktorem, a teraz przy rozebraniu miski i pompy olejowej wymieniłem olej, filtr wiec są nowe. Poczekam na tą sprężynkę i zobaczę co będzie jak nic nie pomoże będę szukał dalej przyczyny. Po zamontowaniu nowej sprężynki napiszę czy coś pomogło Dzięki wszystkim zainteresowanym za podpowiedzi Pozdrawiam.
Witam Najlepiej jakby z pod spodu tłoczek był zaokrąglony. Ewentualnie przepolerować go papierem 400-600. Jego prowadzenie też nie może mieć zadrapań, bo gdy założysz nową spreżynke z nową charakterystyką to nigdy nie masz pewności czy ścisnie w lini prostej czy będzie lekko przełamywała się na boki. ps. A najlepsi są producenci którzy projektują różnego rodzaju zawory w którym sprężyna leży równolegle do wału lub pod lekkim kątem...powinni puknąć się w głowe. Nic dziwnego, że zawory przycierają się. Zanieczyszczenia w oleju, różnego rodzaju opiłki przyspieszają żużywanie się tłoczków+ grawitacja:) Pozdrawiam
Zakładając swój wątek sprecyzujcie problem bo nikt nie czyta w myślach i nie wie jakie błędy Wam wyskakują.A potem starajcie się ukończyć każdy rozpoczęty wątek.