przez Serinio » 17 lip 2015, o 11:52
To coś jest nie tak z instalacją, a konkretniej z jej regulacją. Obroty nie mają prawa falować.
Co do żabkowania na 2 i 3 u mnie czasami zdarzy się żabkowanie na 2, ale tylko w momencie przełączenia z benzyny na LPG jak uchwycę akurat moment kiedy zwolniłem i jeszcze się tocząc ruszam z dwójki. Jednak sytuacja ta jest bardzo rzadka i nie przeszkadza mi to prawie w ogóle. Na 3 nie mam żadnych takich objawów.
Co do ostrzeżenia też mi wyskakuje, już mnie zaczyna trochę irytować, więc może niebawem zabiorę się za wymianę zbiorniczka, albo samego czujnika.
Odnośnie pokazywania zużycia chwilowego to nie sugeruję się nim w ogóle. Jeżdżąc codziennie na zbliżonych do siebie trasach pewnie pobawiłbym się w jego korekcję za pomocą komputera, tak aby pokazywał zużycie bliskie temu na LPG, ale że moja trasa to głównie miasto, światła i korki to szkoda mi czasu na taką zabawę.
Co do spalania to przy moim silniku 1.6 Astra spala następująco:
- min. w trasie: 7,4 LPG
- śr. w trasie: 8,5 LPG
- max. w trasie: 10 LPG
- min. w mieście: 8,2 LPG
- śr. w mieście: 10,6 LPG
- max. w mieście: 16,1 LPG
Uważam, ze wyniki te są dobre w odniesieniu do mojego stylu jazdy. Dużo zależy też od miasta w jakim się poruszamy. W moim przypadku jest to Wrocław, czyli jedno z najbardziej zakorkowanych miast. Dużo jest świateł, często się stoi i rusza. Jeżdżę też głównie na krótkich dystansach stąd takie spalanie.
No i kolejnym parametrem jest styl jazdy. Tutaj u mnie jest bardzo różnie. Kwestia dnia i ochoty.
Ogólnie jestem zadowolony z samochodu z tym silnikiem i z założoną instalacją gazową. Jednak gdybym miał teraz wybierać, wybrałbym mocniejszy silnik.